به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سید حسن وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جلسه با معاونین دانشگاه و برخی از استادان حوزه فرهنگ و ارتباطات ضرورت راه اندازی گروه فرهنگ و ارتباطات را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: امیدواریم با مذاکراتی که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است امکان جذب دانشجو برای سال آینده در این رشته مهم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکید کرد: مشهد مقدس ظرفیت های فراوانی در حوزه فرهنگ و ارتباطات داشته و باید حداکثر این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته و دانشگاه رضوی یکی مهم‌ترین و توانمندترین دانشگاه‌هایی است که با داشتن توانمندی های علمی، فقهی، فلسفی، حقوقی و اسلامی می تواند این هدف را به شکل مناسب تحقق بخشد.

مدرس حوزه علمیه ضمن بر شمردن محورهای مهم علمی و پژوهشی فرهنگ و ارتباطات تاکید کرد: مساله تبلیغ و ارتباطات تبلیغی یکی از گرایش های مهمی است که باید در این رابطه مورد تاکید جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد که همه ساله میلیون ها نفر برای زیارت امام هشتم (ع) از کشورهای مختلف جهان به مشهد مقدس سفر می کنند و لازم است به این ظرفیت عظیم مردمی از نظر فرهنگی و ارتباطی توجه ویژه شود که این رویکرد تا کنون توسط دانشگاه رضوی پیگیری شده و در شرایط کنونی که آغاز گام دوم انقلاب است باید بیش از گذشته به این حوزه مهم توجه شود.

وحدتی شبیری گفت: با توجه به وجود اندیشمندان، استادان، پژوهشگران و متخصصان توانمند در مشهد مقدس، تحول اساسی در حوزه های فرهنگی و ارتباطی می تواند بر بسیاری از حوزه های اجتماعی، فکری و دینی در سطح کشور و در رابطه با جهان اسلام تاثیر گذار باشد.

وی نگاه میان رشته ای به حوزه های فرهنگ و ارتباطات را یکی از ضروری ترین و لازم‌ترین اقدامات علمی و آکادمیک در این زمینه دانسته و تاکید کرد: گروه علمی که در این رابطه راه اندازی شده است با چنین رویکردی فعالیت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اظهار امیدواری در جذب و تربیت دانشجویان مستعد در این زمینه در سال آینده در سطح کارشناسی ارشد و سپس در سطح دکتری تاکید کرد: یکی از اهداف مهم این دانشگاه توسعه حوزه مربوطه با راه اندازی گرایش های علمی گوناگونی است که بتواند نیازهای اجتماعی، فکری و دینی را به نحو احسن و با رویکرد انقلاب اسلامی برآورده سازد.

انتهای پیام/