به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ “حسن قیصری” در همایش همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان که در آموزشگاه هدایت قم برگزار شد، با اشاره به اهتمام پلیس راهور طی ۱۰ ساله گذشته در کاهش آمار تصادفات و تلفات رانندگی، اظهارداشت: با اقدامات خوب صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش و مجموعه پلیس راهور و با بهره گیری از ظرفیت همیاران پلیس، همواره روند وقوع تصادفات رو به کاهش بوده است.

وی از طرح همیاران پلیس به عنوان طرحی موفق در ناجا نام برد و گفت: طی تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال ۹۷، یکی از عوامل موثر و دخیل در کاهش ۱۸ درصدی تصادفات، همیاران پلیس بودند.

رئیس پلیس راهور استان قم، همچنین بر اهمیت موضوعاتی همچون اصلاح هندسی معابر، حضور پلیس در معابر و استفاده از فن آوری نوین در کاهش تصادفات تاکید کرد.

وی با اشاره به استفاده از ۲۵هزار نفر همیار پلیس استان قم در اجرای طرح ترافیکی نوروز۹۸، افزود: از ابتدای سال جاری آموزش تابلوهای راهنمایی و رانندگی اعم از تابلوهای محدودیت سرعت، توقف ممنوع، سبقت ممنوع از جمله سرفصل های آموزشی هیاران پلیس در مدارس بوده است.

سرهنگ قیصری افزود: به دانش آموزان آموزش داده شده تا با رعایت ادب و متانت اصول کلی رانندگی را به پدر و مادر و دیگر کسانی که مشغول رانندگی هستند، در صورت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تذکر دهند.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان این که پلیس راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات رانندگی حساب ویژه ای روی همیاران پلیس بازکرده است، ادامه داد: ان شاءالله رانندگان عزیز با رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی آرامش بهاری را با نظم و امنیت برای خود و دیگران فراهم سازند.