به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر تجربه، دقایقی پیش یکشنبه، ۱٩ اسفند‌ماه در تالار آوینی دانشگاه تهران آغاز شد.

در این مراسم دانشجویان و هنردوستان گرامی، برخی اساتید دانشگاه تهران، مجید گیاه‌چی، از اعضای خانه تئاتر و جمعی از اساتید دانشگاه هنرهای زیبا حضور دارند.

در ابتدای برنامه حمید پورآذری و لیلی رشیدی روی صحنه حاضر شدند و به طنز بیان کردند که بجای سخنرانی‌های همیشگی، جوایز را اعلام کنند.

نحوه مجری‌گری حمیدپورآذری با طنز و بی‌برنامگی خاصش، باعث خنده حضار شد. با این حال جلیل محمودی دبیر جشنواره پشت تریبون قرار گرفت و از دانشجویان برای رونق این جشنواره تشکر کرد.

جایزه بخش نمایشنامه‌نویسی

تندیس به امید غفاری برای نمایش الما
تقدیر ایمان صدیق برای نمایش دم‌در

سپس پورآذری عنوان کرد که تندیسی‌ها یک میلیون تومان و تقدیری‌ها ششصد هزار تومان دریافت می‌کنند که البته خیلی کم است و باید بیشتر باشد.

بخش جایزه بینارشته‌ای

تقدیر: سانتیاگو ارتیز کاسانوباس برای نمایش امکان کوریولانوس
تندیس: مهدی گلناری و حامد امیرلو برای نمایش ترمیم

ادامه برنامه لیلی رشیدی عنوان کرد که به ما گفتند بی نظم اجرا میکنید، ما بی نظم هستیم؟ به نظر من این تیزرهای که پخش می‌شود کمی لوس هستند و تقصیر ما نیست.

یک تقدیر

سپس پورآذری عنوان کرد که تقدیر از شیوا مسعودی را در ادامه دارند و از این بابت خیلی مفتخر هستند. رحمت امینی برای تقدیر از مسعودی روی صحنه حاضر شد.

شیوا مسعودی استاد دانشگاه تهران عنوان کرد که حتما خیلی‌ها لیاقت این تقدیر را دارند اما من واقعاً سر کلاس‌هایم زندگی می‌کنم و خوشحالم هر واحدی که تدریس می‌کنم با همه مطلب یاد می‌گیرم و هر چه دارم از دانشجویان است.

سپس مسعودی عنوان کرد امیدوارم برنامه‌ای که برای تأسیس رشته بینارشته‌ای، هنرهای تجسمی و تئاتر داریم به زودی به نتیجه برسد.

جایزه طراحی لباس

تندیس: کتایون لطیف برای حذف به قرینه معنوی

جایزه طراحی نور

تندیس: نیلوفر ساداتیان برای حذف به قرینه معنوی

جایزه طراحی و ساخت آکسسوار

تندیس: آتش ایوبی برای نمایش مده A

جایزه موسیقی

تندیس: معین یوسفیان برای نمایش فرکتال

در ادامه به دلیل هرج و مرجی که برای پخش تیزر و اعلام برگزیده‌ها صورت گرفت، حضار از مجریان خواستند تا تنها تیزر کار پخش شود.

سپس پورآذری عنوان کرد که قرار بود بزرگداشتی برای دکتر محمدباقر قهرمانی صورت بگیرد اما او امشب حضور ندارد. جلیلی نیز عنوان کرد که در کنار شورای مشورتی مشاورانی داشته که یکی از آنها دکتر گنجه است و از او تقدیر می‌کند.
دکتر گنجه نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت جشنواره تیاتر تجربه را خیلی دوست دارد و خودش کار حرفه ای را از همین جشنواره شروع کرده و اگر کاری کرده وظیفه خودش میداند.

درخواست حمید پورآذری برای افزایش حمایت از دانشجویان

رحمت امینی عنوان کرد که از همه دانشجویان می‌خواهم در بیستمین دوره شرکت کنند چون قرار است اتفاقات خوبی بی‌افتد. سپس پورآذری نیز گفت که بهتر است با بودجه خوب و حمایت از برگزیدگان صورت گیرد و این را از دانشگاه و وزارت علوم می‌خواهم چون با فوت کردن نمی‌توان کار بزرگ کرد.

جایزه طراحی صحنه

تندیس: پوریا اخوان برای مده A

جایزه ایده برگزیده

تندیس: امیرحسین بریمانی برای نمایش به هوای پاک پرید

جایزه بازیگری زن

تندیس: زینب ایزدپناه برای نمایش امان

جایزه بازیگری مرد

تندیس: نیما حسین‌زاده برای نمایش در میان

در ادامه رحمت امینی عنوان کرد: یکی از اتفاقات بی نظیر این دوره به نظرمان این بود که دبیردوره بعدی را مشخص کنیم. مرکز تئاتر تجربی انتخاباتش انجام ، پنج نفر اعضا و رییس آن هم کوروش زارعی شد.

در ادامه برای معرفی دبیر بیستمین جشنواره تئاتر تجربه ، کوروش زارعی پشت تریبون قرار گرفت و متنی که از سوی مرکز جدید نوشته شده را خواند و دبیر جشنواره آتی را شبنم کیشانی دانشجوی دانشگاه معرفی کرد.
امینی نیز برای انتخاب نخستین دبیر زن این جشنواره تبریک گفت.

سپس کیشانی نیز گفت: به همه مسئولان این دوره خسته نباشید میگم و معتقدم با توجه به زمان ما نیاز به تجربیات دبیران ادوار و مسئولان داریم و کمک و همدلی همه شما دانشجویان را برای یک جشنواره خوب می‌طلبم.
امینی نیز گفت: با همکاری خانوم گنجه یک طبقه دانشکده با دو پلاتو در اختیار دانشجویان برای تمرین قرار می گیرد.

جایزه متن

تندیس: امیرحسین حسینی برای نمایشنامه سیگنال

جایزه کارگردانی

تندیس: امیرحسین حسینی برای نمایش سیگنال

جایزه نمایش برگزیده

تندیس: امیرحسین حسینی برای نمایش سیگنال

در پایان نیز پورآذری عنوان کرد که با رایزنی ها جایزه برگزیده به یک میلیون و دویست هزار تومان افزایش یافت و جلیلی نیز عنوان کرد که برای جوایز تنها پانزده میلیون تومان در اختیار داشته است.

جلیلی در پایان گفت: قرار است تعدادی کار جشنواره به اجرای عمومی و برخی جشنواره تیاتر دانشگاهی معرفی شوند. ما تلاشمان میکنیم سیگنال و چند کار دیگر را معرفی کنیم

مهدی کوشکی نیز عنوان کرد که دو نمایش به هوای پاک پرید و نمایش چون گریه را برای اجرا در تیاتر مستقل انتخاب کرده است.

انتهای پیام/