به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما در مراسم رونمایی از جدیدترین مستند پرس تی وی با نام «قاتلان مدفون» با بیان اینکه پیام‌های متعددی از این کار جذاب دریافت می‌شود؛ گفت: ما در جنگی ۸ ساله در برابر یک ماشین جنگی بزرگ به عظمت کل دنیا جنگیدیم و در برابر دشمنی که از تمامی تجهیزات دنیا و  تمام حمایت‌های مالی و سیاسی کشورهای دنیا برخوردار بود، حماسه ها آفریدیم.

جبلی افزود: ما نه تنها در میدان جنگ و دفاع مقدس در برابر دشمن پیروز شدیم، بلکه با گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ، همچنان هستند عزیزانی که با فداکاری و گذشتن از جان خودشان، سعی در ایجاد امنیت برای مردم دارند. به راستی که این همه وطن دوستی و انسان دوستی که ما شاهد ثمره آن در مستندهایی چون  «قاتلان مدفون» هستیم، قابل تحسین است.

معاون برون مرزی صدا و سیما با تقدیر از محمد تراب زاده، کارگردان این مستند، افزود: برند پرس تی وی و شبکه های برون مرزی ما با این آثار فاخر شناخته خواهد شد و امیدواریم سال آینده نیز در کنار دیگر تولیدات جدید، حداقل دو یا سه مستند فاخر نیز در پرس تی وی تولید شود.

روح الله رضایی، مدیر تولید مستند پرس تی وی نیز در این مراسم، با بیان اینکه  مستند یاد شده با همکاری وزارت دفاع تهیه و تولید شده، گفت: سوال اصلی ما در تهیه مستند  «قاتلان مدفون» این بوده که چرا  هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ ایران و عراق، باید درگیر این رویداد باشیم؟

رضایی افزود: این مستند درباره اثرات مخرب جنگ هاست که ممکن است آثار و عواقب جانی و مالی آنها حتی در دوران صلح نیز ادامه داشته باشد. بر اساس نظر کارشناسان، بعد از جنگ ایران و عراق حدود ۲۰ میلیون مین کاشته شده در زمین های ۵ استان مرزی ایران که در جنگ به طور مستقیم درگیر بودند به جا مانده است که در طی این سال ها با کمک وزارت دفاع و مرکز مین زدایی خیلی از این زمین ها پاکسازی شده ولی متاسفانه با سیلاب ها و عوامل طبیعی، گاه حتی مین هایی که در خاک عراق کاشته شده، جابه جا شده و وارد زمین های ما شده اند که تلفاتی نیز برجای گذاشته اند.

رضایی ادامه داد: تصویربرداری این مستند ۲۵ روز به طول انجامید که  ۱۶ فروردین ماه ۹۸ در مدت زمان ۵۰ دقیقه به بهانه روز جهانی مقابله با خطرات مین از آنتن پرس تی وی پخش خواهد شد و در ادامه از سایر شبکه های برون مرزی و داخلی به روی آنتن خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، در مستند «قاتلان مدفون» (Buried Killers) به تاثیرات مین ها و گلوله های عمل نکرده باقی مانده از جنگ ایران و عراق اشاره می شود که بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ هنوز قربانی به جای می گذارند. در ساخت این مستند محمد تراب زاده به عنوان تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار، فرشته احمدلو به عنوان مدیر تولید و مهدی واثقی کمال و محمد تراب زاده در مقام تدوینگر، همکاری داشته اند.

**آغاز پخش «سهمی برای دوست» از آی‌فیلم انگلیسی

مجموعه تلویزیونی «سهمی برای دوست» با بازی اشکان خطیبی و نوید محمدزاده، با پایان‌یافتن سریال «ساختمان پزشکان» از دوشنبه ۲۰ اسفند روی آنتن آی‌فیلم انگلیسی می‌رود.

نمایش مجموعه طنز «سهمی برای دوست» به‌کارگردانی مسعود اطیابی از کانال انگلیسی این شبکه آغاز می‌شود.

«سهمی برای دوست» مجموعه‌ای ۱۳قسمتی است که در سال ۹۱ از شبکه دو سیما به نمایش گذاشته شد.

این سریال با مضمون طنزگونه اجتماعی داستان دو برادر خوانده را به تصویر می‌کشد که وضعیت مالی مناسبی ندارند. آنها دست به هر کاری می‌زنند تا شرایط خود را دچار تغییر کنند، تا اینکه تصمیم می‌گیرند وارد بازار بورس شوند که…

اشکان خطیبی، علی سرابی، سپیده خداوردی، مهتاج نجومی، رضا فیض نوروزی، محمد رضا شریفی نیا، بیژن بنفشه خواه ، مهشاد مخبری و نوید محمدزاده از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

«سهمی برای دوست» با دوبله انگلیسی، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به‌وقت تهران(۲۰:۰۰ به‌وقت GMT) روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۴:۳۰، ۱۰:۳۰ و ۱۵:۳۰ روز بعد خواهد بود.

**«گرامافیلم» سراغ «خسته‌دلان» سیروس الوند می‌رود

شبکه آی‌فیلم این بار در برنامه «گرامافیلم» به موسیقی تیتراژ سریال‌ «خسته‌دلان» به کارگردانی سیروس الوند می‌پردازد.

«گرافیلم» این هفته موسیقی مجموعه تلویزیونی «خسته‌دلان» را بررسی می‌کند. بنا بر این گزارش، محمد سریر، قاسم افشار و سیروس الوند مهمانان این قسمت از «گرامافیلم» هستند.

مجموعه «خسته‌دلان» به‌کارگردانی سیروس الوند و با بازی هنرمندانی همچون زنده‌یاد داوود رشیدی، امین تارخ، علی نصیریان، مسعود رایگان و حسین یاری در سال ۱۳۸۸ از شبکه یک سیما پخش شد و قاسم افشار نیز خوانندگی تیتراژ پایانی این مجموعه را بر عهده داشته است.

مستند «گرامافیلم» دوشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن آی‌فیلم می‌رود و در ساعت ۰۶:۳۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

**واکاوی خاستگاه اروپایی داعش در سفر اخیر بشار اسد به تهران

برنامه این هفته «نشر خبر» (press release) به بحث و بررسی پیرامون سفر بشار اسد به ایران، خاستگاه اروپایی گروه داعش و مذاکرات آمریکا و کره شمالی اختصاص دارد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی النا فکلینا با نگاهی به سفر اخیر بشار اسد به ایران، ملاقات وی با مقام معظم رهبری و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهد.

همچنین در این خصوص با اشاره به بازگشت سوریه به کنفرانس اتحادیه پارلمان های عربی پس از هشت سال مبارزه و مقاومت در برابر گروه های تروریستی مختلف با حمایت کشورهای غربی، تلاش های این کشورها و برخی کشورهای عربی برای تغییر رژیم در سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«نشر خبر» در ادامه به بررسی موضوع اقدام کشورهای اروپایی در ایجاد گروه تروریستی داعش و مقابله ایران با این گروه و شکست آن در منطقه پرداخته و خاستگاه این گروه تروریستی و تلاش های کشورهای غربی برای رشد و پرورش این گروه در منطقه به منظور اعمال فشار بر ایران را مورد واکاوی قرار می دهد.

نگاهی به مذاکرات اخیر میان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ویتنام و شکست ترامپ در این مذاکرات نیز موضوع بعدی مورد گفت و گو در این برنامه است.

برنامه «نشر خبر» با اجرای لمبیت اپیک، یکشنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

**موش‌های آزمایشگاهی انسانی در پرس تی وی

مستند «موش های آزمایشگاهی انسانی» (Human Lab Rats) به بررسی سوءاستفاده شرکت های داروسازی از مردم فقیر برای آزمایش محصولات جدید و با هدف کسب منافع و سود بیشتر می پردازد.

این مستند به تهیه کنندگی ورونیک مائودوی و کارگردانی کلو هنری بایابائود، محصول سال ۲۰۱۳ است و با معرفی فرانسه به عنوان بزرگترین بازار داروهای جدید و آزمایش های اولیه بر روی انسان ها، ساخت بیش از نیمی از داروهای شیمیایی توسط کشورهای غربی و فروش آن ها در کشورهای شرقی را مورد بررسی قرار می دهد.

در این مستند ضمن اشاره به صدور مجوز از سوی آرژانتین در ۵ سال گذشته برای آزمایش داروهای ساخته شده توسط شرکت های بزرگ بر روی مردم این کشور، پیرامون آزمایش واکسن های جدیدی توسط یک آزمایشگاه بریتانیایی به نام GSK بر روی ۱۰۰۰ نوزاد که منجر به مرگ همه آن ها شده، بحث و گفت و گو صورت می گیرد.

اقدام قربانیان و بستگان آن ها برای جبران ضررهای ناشی از اینگونه آزمایش ها و عدم پاسخگویی نهادهای قانونی و نظارتی در این زمینه از دیگر محورهای مورد بحث در این مستند است.

مستند «موش های آزمایشگاهی انسانی» دوشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۰۴:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. زمان تکرار این برنامه نیز در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ خواهد بود.

**روستاهای زیبای خوانسار، میزبان مخاطبان پرس تی وی

مخاطبان برنامه «ایران» در شبکه پرس تی وی همراه با این برنامه به گشت و گذار در روستاهای زیبای شهرستان خوانسار در استان اصفهان می پردازند.

این برنامه به معرفی ۳ روستای تیدجان، رحمت آباد و قودجان از روستاهای خوانسار اختصاص دارد.

در این برنامه ضمن معرفی جاذبه های طبیعی این روستاها، آیین های مذهبی بسیار کهن این مناطق از جمله تعزیه خوانی در دهه آخر ماه صفر، جاذبه های تاریخی و آداب و رسوم سنتی مختلف آنجا را معرفی می کند.

برنامه هنری «ایران» یکشنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۱۰ دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت ۱۲:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۸:۰۰ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/