به گزارش پایگاه خبری ربیع، خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان درباره زیاد بودن سفرهای خارجی اعضای اتاق بازرگانی اظهار داشت: در ۴ سال گذشته ۷۰ سفر خارجی توسط اعضای اتاق بازرگانی انجام شده که ۲۸ سفر به دعوت طرف خارجی و با هزینه کشورهای میزبان بوده است. تمام این سفرها آیین‌نامه دارد و هیچ‌کدام از اعضا یک ریال حق مأموریت بابت آن دریافت نکرده‌اند. این سفرها آنقدر فشرده و کوتاه است که اعضا حتی فرصت استراحت در آن کشورها را پیدا نمی‌کنند.

محسن پورسینا درنشست خبری انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دوره نهم و معرفی اعضای لیست مورد حمایت تشکل‌ها و فعالان اقتصادی  درباره درآمد اتاق بازرگانی اصفهان افزود: گفته‌اند اتاق بازرگانی سالیانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد داشته، در حالی که رکورد درآمد اتاق بازرگانی اصفهان ۱۴ میلیارد تومان بوده است. امروز بیش از ۲۰ میلیارد تومان سپرده مالی داریم و با هزینه ۱۶ میلیارد تومان سهام نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را خریداری کردیم که سهم ما را از ۶ درصد به ۳۳ درصد رساند.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی اصفهان یک و نیم میلیارد تومان برای خرید زمین برای تشکل‌ها و یک میلیارد تومان برای زمین سالن اجلاس هزینه کرده است.

  رویکرد جدید به بخش کشاورزی و آب  

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این اتاق در بخش کشاورزی گفت: با رویکرد نگاه جدید به بخش کشاورزی و آب، مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دادیم.

سعید بزرگی تصریح کرد: طرح مشترکی با همکاری یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقات کشاورزی در کشور هلند آماده شده تا ارقام کشت جدید برای اصفهان تعریف شود که آب‌بری کمتر و تضمین صادراتی دارد.

کاندیدای انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز درباره برنامه اتاق بازرگانی برای اقدامات منسجم‌تر و وجود همدلی در بین اعضا اظهار داشت: بیشترین تلاش را برای ادغام ۲ گروه موجود در عرصه انتخابات انجام دادیم، اما این کار امکان‌پذیر نشد.

 محمدرضا جبار زارع گفت: اگر بتوان یک نقد به اتاق بازرگانی در دوره هشتم وارد کرد، این است که حاصل کاری که انجام شده آن‌طور که باید به اطلاع اعضا و رسانه‌ها نرسیده است. باید نقشه راه تعریف شود و حضور و غیاب اعضای کمیسیون‌ها در جلسات باید به صورت سالیانه اعلام شود. همچنین عملکرد اعضا با شاخص‌های مختلف پایش شود و در پایان دوره به اطلاع سایرین برسد.