به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب وفاضلاب روستایی استان همدان از جذب ۲۴۶ میلیارد و۲۹۹ میلیون ریال اعتبار در بخش آب در سال جاری خبر دادو گفت: از مجموع اعتبارات مذکور، ۹۱ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و۱۵۴ میلیاردو ۴۵۱ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بوده است.

مجتبی حسین آبادی ضمن ارائه گزارش عملکرد ۱۱ ماهه معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: در راستای خدمت رسانی به مشترکین روستایی؛ در بازه زمانی یاد شده؛ مجموعا ۱۹ حلقه چاه مکانیکی و ۱۴ حلقه چاه دهانه گشاد حفرگردید.

وی افزود: بر همین اساس در یازده ماهه سال جاری ۱۹حلقه چاه مکانیکی در شهرستانهای ملایر، نهاوند، اسدآباد، کبودراهنگ، بهارو شهرستان رزن حفر شد.

وی درخصوص ۱۴ حلقه چاه دهانه گشاد حفر شده نیز توضیح داد: بر همین اساس چاههای دهانه گشاد مذکور درروستاهای تابعه شهرستانهای ملایر، تویسرکان، کبودراهنگ، بهار، رزن و یک حلقه فامنین حفر گردید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب وفاضلاب روستایی استان همدان همچنین ضمن اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در بازه زمانی مذکور؛ گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری؛ تجهیز ۱۵ حلقه چاه،کف کنی و لایروبی ۱۵ حلقه چاه، لایروبی ۲ رشته قنات و بهسازی ۴ دهنه چشمه نیز عملیاتی شد.

وی در ادامه؛ اجرای ۶۶ کیلومتر شبکه داخلی، اجرای ۵۲ کیلومتر خط انتقال آب، اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال برق واحداث یک باب ایستگاه پمپاژ را از دیگر اقدامات به انجام رسیده در سال جاری عنوان کرد.

حسین آبادی در بخش دیگری از سخنانش نیز از احداث ۱۰ باب مخزن به ظرفیت ۲ هزارو ۶۵۰ متر مکعب خبر داد.
وی درادامه ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مطالعات؛ نیزعنوان کرد:در۱۱ ماهه سال جاری مطالعات استقرار سیستم GIS در سطح استان به منظور مدیریت مناسب تاسیسات آبرسانی و جمع آوری فاضلاب نیز به انجام رسید.

حسین آبادی بیان کرد: همچنین مطالعات جمع آوری و انتقال فاضلاب روستاهای محور امامزاده محسن و اتصال به کلکتور شهر همدان نیز عملیاتی شد؛ ضمن اینکه مطالعات بازبینی ۷ مجتمع آبرسانی اولویت دار در سطح استان هم به مرحله اجرا رسید.

وی ضمن اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص مجتمع آبرسانی خرمرود شهرستان تویسرکان نیز گفت: با احداث مجتمع آبرسانی مذکور؛ ۵۵ روستا در شهرستان تویسرکان تحت پوشش قرار می گیرند.

وی انجام ۵۳ مورد مطالعه آبرسانی به روستاهای تحت پوشش را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در بازه زمانی مذکور دانست.

مهندس حسین آبادی همچنین ضمن اشاره به مجموعه اعتبارات جذب شده در سال جاری، عنوان کرد: در بازه زمان یاد شده؛ ۲۴۶ میلیارد و۲۹۹ میلیون ریال اعتبار در بخش آب جذب شد که از این مبلغ ۹۱ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و۱۵۴ میلیاردو ۴۵۱ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی در نهایت در خصوص مجموعه اعتبارات جذب شده در بخش فاضلاب نیز گفت: بر همین اساس در سال جاری ۲۳ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال اعتبار در راستای پیشبرد امور مرتبط با ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب جذب شد که از این رقم ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۴ میلیارد و ۵۶۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بود.
انتهای پیام/