به گزارش پایگاه خبری ربیع،مهندس محمد رضا آریان پور مدیر اموربرق غرب شرکت توزیع برق اصفهان گفت: اصلاح و بهینه سازی و نوسازی شبکه، روشنایی معابر، برق رسانی و ظرفیت سازی برای مشترکین جدید، کاهش تلفات و توسعه انرژی پاک از جمله اقدامات صورت گرفته در امور برق غرب می‌باشد. وی در ادامه تصریح کرد: نزدیک به ۷۹ درصد از مشترکین این امور در بخش خانگی، ۳.۳۹ درصد در بخش عمومی، ۰.۴۴ درصد در بخش کشاورزی ۰.۹۵ درصد و مابقی نیز در بخش سایر می‌باشد و به عبارتی ۱۰.۲۳ درصد از مشترکین کل شرکت در این امور جای گرفته‌اند.

وی به آمار تاسیسات و شبکه‌های موجود اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۸ فیدرو نزدیک به ۱۰۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف زمینی و هوایی برق رسانی پایدار و مطمئن را برای ۱۱۸ هزار و ۳۲۰ مشترک، اجرایی و عملیاتی نموده‌اند.

مدیر امور برق غرب در ادامه خاطر نشان کرد: تأمین برق مورد نیاز مشترک مستلزم رعایت استانداردهایی است که عدم رعایت آن می‌تواند به برق مشترکین آسیب زده و خسارت‌هایی را در پی دارد و به عبارتی صنایع مادر و واحدهای تولیدی با ظرفیت بالا تنها با تأمین برق پایدار می‌تواند به گسترش صنعت بپردازند و این امور به منظور رفع افت ولتاژمشترکین و ایجاد کیفیت توان تنظیم بار ۴۳ ترانس فولبار و نصب ۳۰ عدد کنتور فهام را دردستور کار خود قرارداد.

آریان پور به مهمترین پروژه‌های اجرایی امور اشاره کرد و اظهار داشت: امور برق غرب با چشم انداز پنج ساله طرح تبدیل شبکه‌های فشار ضعیف هوایی به کابل خودنگهدار و تعویض پایه‌های فرسوده را در اولویت‌های خود قرارداده است. این پروژه‌ها با اهدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه- کاهش میزان خاموشی ها-کاهش انرژی توزیع نشده، بهینه سازی شبکه‌های فرسوده- رفع حرائم و ایمنی کارگران شبکه و شهروندان، زیبا سازی مبلمان شهری- پیشگیری از سرقت شبکه‌های مسی موجود- کاهش هزینه‌های شاخه بری اشجار- کاهش میزان انشعابات غیر مجاز تعریف شده است به طوری که در سال جاری تا کنون حدود ۲۱ کیلومتر شبکه به مبلغ ۲۷۳۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است و در خصوص تبدیل شبکه‌های هوایی مسی به کابل خودنگهدار فشار ضعیف به مبلغ ۱۷۵۰۰ میلیون ریال، امکان بهینه سازی و تبدیل ۱۴ کیلومتر دیگر از شبکه‌های محدوده امور غرب در سال آینده، نیز مهیا می‌گردد.