به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده مردم همدان در مجلس گفت: ۴۰۰ هزار خودرویی که تا پایان دی ماه ثبت سفارش شده بود با نرخ سابق در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

امیر خجسته در نشست خبری در سالن اجتماعات هتل باباطاهر همدان با بیان اینکه دشمن معیشت مردم را هدف قرار داده است، گفت: در طول این ۴ دهه دشمن با تحریم و کودتا اقدام به نا امنی کشور کرد که موفق نشد و اکنون با انجام برنامه ریزی کارشناسانه اقدام به اخلال در معیشت مردم کرده‌اند.

وی بابیان اینکه آمریکا و اسرائیل به طرق مختلف با توطئه‌هایی موجب ناامنی کشورهای منطقه شده‌اند، اظهار کرد: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران در خنثی کردن این توطئه ها خوش درخشید و توانست اولین کشوری باشد که مقابل دشمن ایستادگی کند.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیا است، مطرح کرد: ایستادگی مردم ایران در طول چهل سال انقلاب اسلامی باعث شده تا آمریکا در اهداف خود علیه ایران شکست بخورد.

وی گفت: نماینده نباید در نظارت خود قصور کند و اگر فسادی را مشاهده می‌کند باید به جد با آن برخورد کند چراکه مردم نمایندگان را انتخاب کردند که حق آنان را استیفا کنند.

وی افزود: دشمن با توهم خیالی خود به دنبال به زانو در‌آوردن مردم ایران است و روش‌های مختلفی مانند جنگ و محاصره اقتصادی و تحریم را هدف خود قرار داده است تا مردم به ستوه بیایند و نظام اسلامی ایران از هم بپاشد اما این خیالی خام بیشتر نیست و مردم باید هوشیار باشند.

وی درباره نظارت بر فساد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز ادامه داد: دشمن با تحریم خود معیشت مردم را هدف گرفته است توانایی و دارایی مازاد دولت به حدی است که به راحتی می‌تواند بر همه تحریم‌ها غالب شود و باید با برنامه‌ریزی این کار را انجام دهد.

وی مجلس‌، دولت و قوه قضاییه را مسئول حل مشکلات معیشتی مردم دانست و افزود: نباید اجازه دهیم تا دام زنده از کشور خارج شود چراکه ادامه یافتن قاچاق دام باعث می‌شود تا در سال آینده، کشور با مشکل تامین گوشت روبه‌رو شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از هر قوه‌ یا مسئولی در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنند قطعا نفوذی وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی باید به جد این موضوع را مشخص کنند تا مردم در مشکل و گرفتاری نباشند.

خجسته اظهار داشت: این مورد قبول نیست کشوری که دام‌های با کیفیت دارد ۵۰ هزار دام از خارج وارد کند باید توان داخلی را در این حوزه توسط دولت تقویت شود تا مردم در تامین مایحتاج اساسی خود به خصوص گوشت با مشکل مواجه نشوند. چرا اجازه می‌دهند دام مولد از کشور خارج شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سکوت نماینده مجلس یا هر فردی که فساد را می‌بیند و اظهار نمی‌کند به صلاح نیست مردم انتظار دارند نظارت مجلس قوی‌تر باشد.

وی درباره این سئوال که چه نمره‌ای به مجلس در حوزه نظارت می‌دهید، اظهار داشت: مجلس از نمره ۲۰ شاید نمره ۱۰ بگیرد اگر مجلس نظارت قوی داشته باشد امکان ندارد ایران با این همه ظرفیت و توانمندی دچار افزایش قیمت کالا‌ها و ارز شود و مردم در معیشت گرفتار شوند.

وی با اشاره به ۱۳۷۸ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ ویژه استان همدان، عنوان کرد: ۵۵۹ میلیارد تومان ویژه پروژه‌های ملی و استانی و ۳۳۴ میلیارد تومان نیز ویژه پروژه‌‌های ملی_ عمرانی در نظر گرفته شده و نکته قابل توجه در بودجه ۹۸ عدم توجه دولت به معیشت مردم است .