به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، نمایش «کال سنتر» به کارگردانی عقیل بهرامی و تهیه‌کنندگی امیرحسن خواجوی مدتی است که اجرایش را در تماشاخانه صحنه آبی آغاز کرده است. این نمایش در قالب طنز اجتماعی، سبک زندگی متولدین سه نسل، یعنی دهه‌های ۶۰، ۷۰و ۸۰ را که در کنار هم برای رسیدن به اهداف خود مشغول به کار هستند، به نمایش می‌گذارد.
در این نمایش امیرحسین مهماندوست، مهران شیرازیان، وحید باقری، مریم اسمعیلی فومنی، درآسا درتاج، سپهر بهرامیان، عرفان راشد، محمد امین امیری، پگاه کشفی، مریم خیری، رضا خدابنده لو، یاسین محمدشاهین به ایفای نقش می‌پردازند.

عقیل بهرامی کارگردان نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد:‌کال سنتر در لغت به معنای مرکز تماس است. در واقع شرکت‌هایی که کار پشتیبانی و فروش انجام می‌دهند را نیز می‌توان نامید.

وی در ادامه درباره پیشینه ذهنی‌اش از این مفهوم گفت: من چند سال پیش در قسمت اداری یکی از این شرکت‌ها کار می‌کردم همیشه برایم چیدمان، فضا و اتمسفر کار این شرکت‌ها جالب بود ، بدین صورت که یک نفر می‌نشیند و با لیستی از شماره تلفن‌ها به افراد مختلف زنگ می‌زند، افرادی از شهرهای مختلف با لهجه‌های متفاوت که هر یک فضاسازی خاص خود را ایجاد می‌کند.

بهرامی با اشاره به فضای کمدی اجتماعی کار گفت:‌ خود تیپ‌ها و شخصیت‌ها این فضا را می‌طلبید حتی چند نفر از بازیگران با لهجه‌های آذری، لری، آبادانی، شیرازی اجرا دارند، ۱۰ دقیقه از نمایش تحتی ترکی استانبولی است منتها آنقدر اکت زیادی دارد که کامل برای مخاطبی که زبان نمی‌داند، جا می‌افتد، من حتی برای مشاهده بازخوردها در سالن حضور دارم و بازخوردها را می‌گیرم.

وی با تأکید بر روایت سینما گونه‌اش از تئاتر گفت: من از نمادهای اغراق‌گونه صرف تئاتر استفاده نمی‌کنم برای همین نمایشنامه هم طوری شبیه فیلمنامه شده است، میان پرده‌هایی چون لابی شرکت، روز و … مثل سکانس بندی سینما در کار داریم.

کارگردان کال سنتر با اشاره به میزانسن ساده کار گفت: من خودم همیشه روی صحنه پرتحرک و پرانرژی هستم و این نمایش هم ریتم بالایی دارد، خداراشکر مردم هم تا به حال از آن راضی بودند و با صحنه‌های مختلف آن همذات‌پنداری کردند.

وی با اشاره به تناقضات دهه شصتی‌ها گفت: این تناقض در کار ما هم دیده شده است، یک سری اتفاقاتی که در دوران کودکی تا بزرگسالی از کار تا مسائل دیگر برایمان رخ داده است و اینها در قالب نمایش آوردیم،‌ واقعا دهه شصتی‌ها خیلی جاها نمی‌دانند چه کار کنند و بعد هم نسل‌های بعدی درگیر کار می‌کنند اما در نهایت اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد.

این کارگردان با اشاره به دوازده بازیگر نمایش گفت:‌ خوشبختانه خیلی از این بچه‌ها کار اولی بودند اما به خاطر تمرینات خوب و اجرای کار مطمئنم به زودی آینده درخشانی خواهند داشت هم با انگیزه و هم با انرژی با جنس واقعی تئاتر همراه شده‌اند.

بهرامی درباره تمدید کار گفت: ما قرار است ۱۵ شب اجرا داشته باشیم، ممکن است کار بعد از عید هم دومرتبه اجرا شود، چرا که یکی از بازیگران ما مریم اسمعیلی در خارج از کشور گالری دارد و باید اروپا برود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از بچه‌های تئاتری گفت: من هم در فضای تئاتر و هم سینما هستم، همیشه از این در گذشته فرار می‌کردم که بگویند این بچه تئاتری است! این ادبیات بچه‌های سینما است. من بازیگر و کارگردانم و برایم فرقی بین تئاتر و سینما نیست،‌ منتها باید مدیوم‌ها را بشناسیم اینها با هم فرق دارند. عموماً یک سری بچه‌های تئاتری به سینما که می‌روند آن مدیوم را نمی‌شناسند و مشکل برایشان ایجاد می‌شود من حرفم این است که همدیگر را در هر مدیومی حمایت کنیم.

انتهای پیام/