به گزارش پایگاه خبری ربیع، عبدالامیر الحمدانی در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین نزدیک شدن به عید نوروز اظهار کرد: ما اعتقاد داریم فرهنگ پلی بین ملتها است و در این زمینه مشترکات قدیمی و تاریخی بسیاری بین ایران و عراق از هزاره سوم قبل از میلاد وحود داشته است.

وی افزود: مطمئنا در زمینه گردشگری دینی بین دو کشور اقدامات گستردهای میتوان رقم زد و عراق نیز سعی خواهد کرد موانع و مشکلات زائران ایرانی برای زیارت عتبات را کمتر و برطرف کند.

الحمدانی تصریح کرد: در این زمینه با معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و‌گردشگری به توافقات مشترکی رسیدیم تا در آیندهای نزدیک در مقوله گردشگری دینی اقدامات خوبی صورت پذیرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در ادامه با تشریح مشکلات سرقت آثار باستانی در خاورمیانه، شمال آفریقا و حوزه مدیترانه که توسط سارقان و گروه‌های تکفیری صورت میپذیرد، افزود: پیشنهاد میشود در این راستا یک اتحادیه بینالمللی همچون اوپک برای حفاظت و رصد آثار باستانی تشکیل شود.

الحمدانی خاطرنشان کرد: بنابراین شایسته است با محوریت ایران، چین، هند، مکزیک و یونان این اتحادیه بین المللی تشکیل شود تا بتوانیم در یونسکو این کشورها از یکدیگر هم حمایت بیشتری کنند.

انتهای پیام/