به گزارش پایگاه خبری ربیع، اولین نشست صمیمی فرهیختگان محله غرب اصفهان در دبیرستان شهید حسین محمدی با حضور فرهیختگان محله غرب اصفهان (آتشگاه) و با حضور فرهیختگان و مسئولین استانی، دانش‌آموزان و اولیاء مربیان امروز پنجشنبه ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۲در سالن ورزشی مجتمع امام علی (ع) برگزار شد.

توسلی: معرفی فرهیختگان و نخبگان منطقه غرب اصفهان به عنوان الگوهای موفق جامعه

در ابتدای این مراسم قاسمعلی توسلی، مدیر دبیرستان شهید حسین محمدی، پس از خیرمقدم خدمت فرهیختگان و نخبگان منطقه،  هدف اصلی از برگزاری این نشست را شناخت فرهیختگان و نخبگان منطقه غرب اصفهان و معرفی آنان به خانواده‌ها و دانش‌آموزان بعنوان الگوهای موفق  جهت الگوبرداری دانش‌آموزان عنوان کرد.

مدیر دبیرستان شهید حسین محمدی در ادامه سخنان خود افزود: برای ادامه تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و روی‌آوری آنان به مسائلی به غیر از تحصیل، برگزاری چنین نشست‌هایی ضروری می‌باشد. ایشان اظهار کرد: این منطقه دارای افراد تحصیلکرده و نخبگان زیادی است که معرفی آنان به دانش‌آموزان و افراد جامعه بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

توسلی در ادامه افزود: مجری این طرح دبیرستان شهید حسین محمدی با همکاری اداره آموزش وپرورش ناحیه یک ، شهرداری منطقه ۹ و شورای شهر اصفهان بخصوص همکاری آقای دکتر علیرضا نصر نایب رئیس شورای شهر  می‌باشد.

قائد امینی: قداست مدارس کمتر از قداست مساجد نیست

دکتر فرحناز قائدامینی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان در ادامه این نشست بیان کرد: مدرسه به عنوان متولی تعلیم و تربیت از جامعه جدا نیست و مدرسه خوب داشتن افتخار محله و مردم محله است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مدرسه خوبی در محله داشته باشیم.

دکتر قائدامینی عنوان کرد:  مدارس ما اگر مدارس خوبی باشند امید داریم که فرزندان فرهیخته و موفقی را به جامعه تحویل دهیم. ما باید برای مدارس تلاش ویژه‌ای کنیم زیرا قداست مدارس کمتر از قداست مساجد نیست و همانطور که در مساجد فعالیتهای انسان سازی انجام می‌شود در مدارس نیز باید چنین باشد.

قائد امینی در پایان  ضمن تشکر از تشکیل این نشست، خواستار ادامه برگزاری چنین نشست‌هایی در محله‌ها و مدارس دیگر شد و ابراز امیدواری کرد که چنین نشست‌هایی با حمایت اعضای هر محل بتواند راه‌گشای دانش‌آموزان باشد.

مجید نصر: منطقه آتشگاه منطقه‌ای نخبه‌خیز است

در ادامه این نشست مجید نصر معاون اداره آموزش و پرورش ناحیه یک هم با تشکر از مدیر دبیرستان حسین محمدی و همکاران وی منطقه آتشگاه (غرب اصفهان) را منطقه نخبه‌خیز دانست و خواستار ادامه چنین نشست‌هایی شد.

مجید نصر در پایان سخنان خود از مدیر و معاونان دبیرستان شهید حسین محمدی، آقایان توسلی ،کیانی، قاسمی و شمس تقدیر و تشکر نمود.

دکتر علیرضا نصر: وظیفه اصلی و اولیه دانش آموزان درس خواندن است

در ادامه این نشست دکتر علیرضا نصر نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای سخنان خود از مدیریت ناحیه یک آموزش و پرورش و مدیر دبیرستان شهید حسین محمدی  و از حضور فرهیختگان، اولیاء و دانش‌آموزان این منطقه تشکر کرد.

در ادامه خطاب به دانش‌آموزان این منطقه گفت: دانش‌آموزان عزیز فلسفه وجودی این نشست به خاطر حضور شماست و افراد موفق و نخبه ۲۲ محله واقع در خیابان آتشگاه که امروز در این مراسم حضور یافتند، آنها در این مدارس تحصیل کرده‌اند و باعث افتخار خود و جامعه بوده‌اند و امروز با حضور خود در این مراسم آمده‌اند که بگویند شما آینده‌سازان کشور و جامعه هستید و وظیفه اصلی و اولیه شما درس خواندن است و هیچ تکلیفی جز درس خواندن به عهده ندارید.

در ادامه این مراسم دکتر قائدامینی رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش و دکتر علیرضا نصر نایب رئیس شورای شهر اصفهان از خانواده شهید حسین محمدی تجلیل و قدردانی کردند.

در پایان مراسم نیز از نخبگان و فرهیختگان این محله تقدیر به عمل آمد.

جمعی از فرهیختگان و نخبگان این منطقه : دکتر علیرضا نصر نایب رئیس شورای شهر اصفهان، محمد نصری معاون فرهنگی منطقه ۹، دکتر علیرضا نصر مدیریت داروخانه نصر، دکتر رسول نصر مدیریت داروخانه نصر، مهندس غلامرضا نصر معاون اسبق معاونت آب منطقه‌ای، حاج احمد نصر مدیر اسبق پست، اصغر محققیان رئیس دادگستری، خانم حدیثه نصر قهرمان کشوری، مهندس مهسا نصر، دکترعلیرضا نصر مدیر گروه دانشگاه مالک اشتر، دکتر مجید نصر، دکتر نیلی استاد دانشگاه ، خانم انگشتریان، خانم نصری مدیر مدرسه و …

در پایان نیز به دانش‌آموزان ممتاز دبیرستان شهید حسین محمدی توسط مدیر دبیرستان و معاونان این مدرسه جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است این مراسم به همت مدیریت دبیرستان شهید حسین محمدی و معاونت آموزشی دبیرستان و با همکاری اداره آموزش وپرورش ناحیه یک، شهرداری منطقه ۹ و شورای شهر اصفهان بخصوص همکاری آقای دکتر علیرضا نصر نایب رئیس شورای شهر برگزار گردید.  گفتنی است دبیرستان شهید حسین محمدی از مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان و واقع در خیابان میرزا طاهر اصفهان می‌باشد و  اکثر دانش‌آموزان این مدرسه بومی منطقه و از مستعدترین دانش‌آموزان می‌باشند.

 

 

 

   

 

 

 

انتهای پیام/