به گزارش پایگاه خبری ربیع،داوود طلوعی گفت: در راستای فرآیند بازآفرینی شهری، ظرفیت سازی مدیران و کارشناسان یکی از اهداف اصلی است. شهرداران و مدیران فنی یکی از عناصر اصلی پیش برنده بازآفرینی محله‌ها و محدوده‌های هدف هستند.
وی افزود: شهر قم دارای مشکلات و معضلات مختلف زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی است. در کنار این مشکلات، کمبود و ضعف در حوزه خدمات رفاهی و انسجام محیط کالبدی وجود دارد.
طلوعی توضیح داد: در این شرایط بازآفرینی شهری به عنوان سیاست جدیدی است که می‌تواند در صورت اعتقاد و پذیرش توسط مدیران، کارشناسان و مردم، وضعیت کیفیت شهرها را تغییر دهد و کیفیت زندگی ساکنان شهر را ارتقا بدهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه‌های عضو ستاد موظفند بر اساس مصوبات هیات دولت بر حسب وظیفه ذاتی خدمات لازم را در این محدوده‌ها ارائه کنند و مشارکت بیشتر در اجرایی کردن این طرح داشته باشند.
طلوعی خاطر نشان کرد: بازآفرینی شهری در شهر قم از سال‌های قبل شروع شده و در این راستا در حوزه‌های مختلف شهری از قبیل بهسازی محلات مرکزی شهر، خانه‌های تاریخی و معابر تاریخی و بافت ناکارآمد و فرسوده اقداماتی انجام شده که به چند دستگاه محدود می‌شد، اما با اجرای این طرح، کلیه دستگاه‌های مرتبط و زیر بنایی تحت عنوان برنامه اقدام مشترک در بافت های هدف مشارکت می‌کنند و سبب تسریع و تسهیل در اجرای طرح می‌شوند.
طلوعی در ادامه به پرداخت وام در راستای احیای بافت‌های ناکارآمد اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ فقره سهم شهر قم برای دریافت تسهیلات وام مسکن در بافت ناکارآمد بوده است که از این تعداد برای ساخت ۱۶۳ واحد مسکونی متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و نسبت به تکمیل مدارک و اخذ وام اقدام کردند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با اشاره به این که بازآفرینی شهری از مقوله‌های مهمی است که انجمن انبوه‌سازان و سرمایه‌گذران در بخش مسکن می‌توانند در آن نقش اساسی داشته باشند، اظهار کرد: با طرح بازآفرینی علاوه بر انتفاع همه اقشار مردمی و صنعت‌های وابسته ساختمان، شاهد رونق اقتصادی و رشد اشتغال زایی در استان خواهیم بود.