به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس؛ سایت تولید شرکت سامان داروی هشتم اولین تولیدکننده داروی فاکتور هشت انسانی نوترکیب و انواع فرآورده‌های دارویی بیوتکنولوژی باحضور تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری از سایت تولید شرکت سامان داروی هشتم وابسته به هلدینگ سلامت و داروی آستان قدس رضوی که در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی از جمله داروی فاکتور هشت انسانی نوترکیب و سایر داروهای ضدسرطان فعالیت می‌کند، سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه در این شرکت برگزار شد.

شرکت سامان داروی هشتم اولین و تنها شرکت دانش‌بنیان آستان قدس رضوی است که در آبان‌ماه ۱۳۸۷ تأسیس شده است. واحد تحقیق و توسعه این شرکت از سال ۱۳۸۸ با رویکرد بهره‌مندی از توان علمی نخبگان دانشگاهی در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی در اولین گام موفق به دستیابی به دانش فنی تولید فاکتور هشت انسانی نوترکیب شد که یکی از محصولات استراتژیک کشور و نیاز حیاتی بیماران هموفیلی است.

شرکت سامان داروی هشتم به عنوان بزرگترین مرکز شتاب‌دهنده شرق کشور در حال حاضر چند طرح پژوهشی و مطالعاتی بر روی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال(MAb) که در ردیف داروهای انکولوژی(سرطانی) است، در دستور کار دارد.

بخش‌های تازه‌ تأسیس بیمارستان رضوی اعم از دومین بخش مراقبت‌های ویژه(ICU۲)، چهارمین بخش مراقبت‌های ویژه بیماران قلبی(CCU۴)، بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران حوزه گردشگری سلامت(CCU IPD) و هم‌چنین بخش سنگ‌شکن برون‌اندامی ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی افتتاح و راه‌اندازی شد.

بر اساس این گزارش این بخش‌ها با تغییر در فضاهای بلااستفاده این مرکز درمانی و احیاء تجهیزات از پیش خریداری شده و هم‌چنین به دنبال اصلاح فرایندها در حوزه‌های پشتیبانی و نیز به دنبال رفع نواقص شناسایی شده در این مرکز راه‌اندازی شدند.

برای بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان سرمایه فراوانی هزینه شده است؛ در حقیقت برای راه‌اندازی هر تخت مراقبت ویژه بیمارستانی در این بخش‌ها حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه زیرساخت و تجهیزاتی صورت گرفته و با توجه به راه‌اندازی حدود ۶۵ تخت در مجموع بخش‌های راه‌اندازی شده طی ماه‌های اخیر، حدود ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

با توجه به مراجعه فراوان گردشگران سلامت در سال‌های اخیر و مراجعه بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ گردشگر سلامت تنها در ۹ ماه نخست سال جاری به این مرکز درمانی راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران حوزه گردشگری سلامت(CCU IPD) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بیمارستان رضوی بود که برای این بخش ۲۰ تخت ویژه بیمارستانی در نظر گرفته شده است.

هم‌چنین تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افتتاح این بخش‌ها، از اتاق عمل‌های ۱۱ گانه و نیز کتابخانه پزشکی تازه احداث شده این مجموعه بازدید به عمل آورد و روند خدمت‌رسانی به بیماران را در این بیمارستان ارزیابی کرد.

انتهای پیام/