وی ادامه داد: بعد از انقلاب، رشد شهرنشینی در قم شتاب زیادی پیدا کرد که متناسب با این مهاجرت، زیرساخت‌های شهری شکل نگرفت ولی این مسئله الزاما به شهرداری قم مرتبط نمی‌شود و دستگاه‌های زیادی در این اتفاق دخالت دارند که امیدوار هستیم با همکاری و همدلی بین مسؤولان استانی زیر ساخت‌های شهری برای مردم قم ارتقا پیدا کند.
مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم تصریح کرد: ایجاد فضای تفریحی و تفرجاهگی برای مردم قم ازجمله مسائل مهمی است که باید زیر ساخت‌های شهری آن با همکاری همه مسؤولان استانی فراهم شود.
متقیان به اقدامات شهرداری قم در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پروژه‌های خیلی خوبی در قم شروع شده که به رفع مشکلات شهروندان کمک می‌کند و امیدوار هستیم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.
وی عنوان کرد: حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر در قم زندگی می‌کنند که با احتساب اتباع، این تعداد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و از سوی دیگر سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت شناور در قم حضور پیدا می‌کند که به همین منظور نیاز است تمام دستگاه‌های استانی در کنار شهرداری برای بهبود زیرساخت‌های شهری قدم بردارند.
مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم در پایان ابراز کرد: شهرداری قم همکاری و همدلی خوبی با تمام مسؤولان استانی دارد و اقدامات چشمگیری انجام داده است.