به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، نشست هم‌اندیشی هنرمندان عرصه سینما با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون «نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان» در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کوروش خسروی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به ضرورت توسعه صنایع خلاق در اصفهان اشاره و اظهار کرد: اصفهان نیاز به حرکتی جدید برای توسعه اقتصادی دارد، اما شرایط شهر اصفهان ناگزیر به انتخاب سیاست‌هایی است که آسیب زننده به محیط زیست نباشد. اصفهان باید به سمت توسعه صنایع خلاق پیش برود و سینما و کسب و کارهای مبتنی بر رشته‌های هنری در این مجموعه قرار می‌گیرند.

وی افزود: صنایع خلاق ارزش افزوده بالایی دارند و برای محیط زیست آسیبی ایجاد نمی‌کنند و از سوی دیگر صنایع خلاق سبب برند سازی شهر می‌شود. اصفهان پیشکسوتان زیادی دارد و موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف کسب کرده است، از تربیت هنرمندان و پیشگامی در صنعت سینمای کشور گرفته تا افتخار دریافت اسکار در کارنامه سینمای اصفهان وجود دارد.

این عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما گفت: برای تمرکز هنرمندان عرصه سینما نمایشگاهی در زمینه صنعت سینما در کشور نیاز بود و اصفهان در این بزنگاه میزبان این نمایشگاه مهم شد. باید از ظرفیت‌های صنعت سینما به نفع اصفهان بهره برد و آن را برای همیشه در اصفهان دائمی نمود.