به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نشست خبری نمایش بنفشه آفریقایی به کارگردانی مونا زندی حقیقی ساعتی پیش در پردیس تئاتر ملت برگزار شد.

مونا زندی حقیقی در ابتدای صحبت خود درباره غیبت سیزده ساله خود در سینما گفت: بعد از «عصر جمعه»، من چند فیلمنامه در مسیر گرفتن پروانه ساخت داشتم، بعد از آن هم مستند و تله فیلم کار کردم و الان هم اینجا هستم.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: از ابتدای کار هم آقای بابک انتخاب مسلم بودند اما درباره خانم معتمدآریا و آقای آقاخانی چون از ابتدا تصور می کردیم شاید سن های بازیگران به هم نخورد به گزینه دیگری فکر کردیم اما بعد اولین گزینه خانم معتمدآریا شدند و به توصیه خودشان ما هم آقای آقاخانی را انتخاب کردیم.

زندی اظهار داشت: یکی از گرفتاری های ما در فیلم این بود که از آقای بابک بخواهیم کمی تکیده و پیر و بی جان باشند خداراشکر ایشان آنقدر سرحال و قبراق هستند که برای ما این امر سخت بود.

وی با بیان اینکه حضور فرشته و رنگرز بودن خانم معتمدآریا برگرفته از ذهنیت فیلمنامه نویس است و کلیت قصه داستان واقعی است ، توضیح داد: اکران اول دیشب در سینما استقلال بود و خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی مردم درباره این کار صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو بار فیلم تغییر نام داد گفت: اسامی که قبلا انتخاب شده بود، دیگر در فیلم جا نداشت و بنفشه خودش در فیلم جا گرفت و خود را نشان داد.بنفشه آفریقایی گیاه خیلی ویژه ای است و پرورشش دشوار است به خاطر همین تصور کردیم کاراکتر شکوه خیلی ویژه است و به این گل شباهت دارد.

رضا بابک نیز طی سخنانی گفت: بعد از غیبت های طولانی فرصتی برایم پیش آمد تا یک قصه را دوست داشته باشم،بنابراین در این کار حضور پیدا کردم.

وی با اشاره به اینکه سعی فیلمساز و فیلمنامه نویس در این بود که هر یک از شخصیت ها به کاراکتر خاص خود برسند، گفت: اتفاقات در درون آدم ها ، نگاه ها و واژگان کوتاهشان رخ می داد.

سپس فاطمه معتمدآریا به دلیل حضور سر صحنه فیلمبرداری به صورت زنده از طریق فضای مجازی با اهالی رسانه ارتباط برقرار کرد.

در ادامه علیرضا شجاع نوری تهیه کننده کار درباره حضور این فیلم در جشنواره جهانی فجر هم گفت: قصد ما این بود فیلمی بسازیم که با دل خودمان و مردم ارتباط برقرار کند و جزء جزء بخش های آن سرجای خود قرار بگیرد. من تصور میکنم اگر ما میخواهیم سینمای جهانی داشته باشیم باید بیشتر به سمت روایت کردن آنچه که داریم و آنچه که زیست میکنیم در شکل درست و دل نشین برویم. اگر من بتوانم فیلم هایی تهیه کنم که رنگ و بوی خود ما را داشته باشد برای بخش بین الملل ما هم جالب است و خارجی ها طعمی از شهر و روستای ما می برند که در هیچ جا دیده نشده است.

وی اظهار داشت: الان خیلی از فیلم های هالیوودی را ما بدون اینکه بدان فضا رفته باشیم به یاد حال و هوای آن می افتیم و برایمان جالب است، مثلا برخی زندگی های ایتالیایی ها برایمان خیلی حس خوبی دارد ما هم اگر بتوانیم همین کار را با سینما و فیلم های خودمان بدون واسطه انجام دهیم ، خیلی تأثیرگذار خواهد بود.

حمید بابا بیگی فیلمنامه نویس درباره اینکه چرا از عنصر تاس در این کار استفاده کرده ، گفت: همه عناصر کنار هم معانی خاصی داشت و الان به خاطر ندارم که دقیقا این عنصر چه معنی ویژه ای داشته است.