به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازاداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، این مجموعه رویدادها صبح روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه با برگزاری آیین آغاز به کار رسمی ویژه برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر از مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان، با حضور مدیران شهری و خانواده شهدا و با برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغاز می‌شود.

۳۰۰ رویداد شهرداری اصفهان ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شامل برگزاری برنامه‌های مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان با عنوان ” چهلستون امید”، جشن مدارس با عنوان ” بهار آزادی”، برنامه‌های گردشگری شهری با عنوان ” گذر انقلاب”، برنامه‌های عرصه محور و میدانی سطح شهر با عنوان ” چهل میدان”، جشن‌های محله‌ای با عنوان “چهلچراغ”، برنامه‌های ورزشی با عنوان ” چهل سال افتخار”، فضاسازی‌های شهری با عنوان ” چهلستون انقلاب” و برنامه تجلیل از بانوان نام آور با عنوان ” چهل نام آور بانو” برگزار می‌شود. توجه به توزیع عادلانه برنامه‌ها در تمامی مناطق شهر از نکات ویژه‌ای است که در اجرا و طراحی این برنامه‌ها مد نظر قرار گرفته است. همچنین با توجه به تقارن این ایام با ایام فاطمیه، ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام پیش بینی شده و حفظ حرمت این ایام در این برنامه‌ها مورد تأکید است.

جلسات برنامه ریزی و سیاست گذاری ستاد گرامیداشت دهه فجر در شهرداری اصفهان از شهریور ماه با حضور معاون فرهنگی شهردار اصفهان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان و دیگر مدیران شهری و با تشکیل کمیته‌هایی از جمله کمیته رسانه و تبلیغات، نمایشگاه، هماهنگی مناطق، مشارکت‌های مردمی و … برگزار شده است.

در سال جاری تبلیغات شهرداری اصفهان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به روش ” تیزینگ” و تبلیغات انتظاری طراحی شد. در این روش، پیام به صورت یک جا به مخاطب ارائه نمی‌شود. در تبلیغات این ایام نیز، ابتدا طرح حاوی یک پاکت نامه سربسته، در فضاهای شهری و فضاهای مجازی با شعار ” این پیام یک ملت است” به مخاطب ارائه شد و پس از آن در مرحله دوم و مرحله ” اُپنینگ” این نامه باز شده و با نمایان کردن شعار ” استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” و همچنین شعار ” افتخار به گذشته، امید به آینده” برنامه‌ها به شهروندان اطلاع رسانی شد.

شهر به استقبال دهه فجر می‌رود

در حوزه فضاسازی شهری، المان‌های ویژه این ایام با عنوان “چهلستون انقلاب” در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان نصب می‌شود. در این طرح اقشار مختلف مردم، کنار هم ایستاده‌اند و یادآور این است که مردم، ستون‌های اصلی انقلاب هستند. همچنین دیواره پازلی با ابعاد ۱۲ متر در ۷۵ متر در ضلع شرقی ساختمان ارگ جهان نما نصب می‌شود و نمایانگر عکس‌های حال و هوای انقلاب و پرچم ایران در پس زمینه است.

مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان نیز به مناسبت دهه فجر ویژه برنامه‌های “شنیدنی‌های ناگفته” و نمایشگاه “پلاک ۵۷” را برگزار می‌کند.

افتتاح رسمی پروژه مشارکتی سینما بهمن در منطقه ۱۵ (خوراسگان) با هدف توسعه متوازن امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی در تمامی مناطق شهر، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مانور بزرگ تاکسیرانی اصفهان همزمان با سالروز بازگشت امام (ره) به میهن

شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه و به مدت ۱۰ روز در ۱۰ نقطه پرتردد شهر از جمله پایانه‌ها، ایستگاه‌ها و میدان‌های اصلی شهر با استقرار میز خدمت قصد دارد مشکلات، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان را دریافت کرده و به ۴۰ پیشنهاد و موضوع برتر جوایزی اهدا کند. رونمایی از نقشه جدید خطوط اتوبوسرانی اصفهان نیز از دیگر طرح‌های این شرکت در ایام دهه فجر است.

مانور بزرگ تاکسیرانی اصفهان نیز ۱۲ بهمن ماه و همزمان با آغاز دهه فجر و سالروز بازگشت امام خمینی به میهن، ساعت ۹ صبح با حضور بیش از یک هزار تاکسی از روبروی گلستان شهدا برگزار می‌شود. همچنین سازمان تاکسیرانی در این ایام، بسته حمایتی ویژه خود برای حدود ۷۵۰۰ راننده تاکسی دارای تاکسیمتر را عرضه خواهد کرد.

عطرافشانی و غبار روبی گلستان شهدا همراه با مسابقه دو امدادی نیروهای آتش نشانی از پل بزرگمهر تا گلستان شهدا، رونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی اصفهان و افتتاح ساختمان آموزش و پژوهش نیز از برنامه‌های سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به مناسبت این ایام است.

همچنین بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان با حضور در نمایشگاه بزرگ دهه فجر در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان در قالب غرفه‌ای به متراژ یکصد مترمربع، به ارائه خدمات و برنامه‌های خود به شهروندان می‌پردازند. از جمله برنامه‌های این غرفه، برگزاری نمایشگاه عکس پرچم با نمایش ۴۰ عکس راه یافته به این نمایشگاه و با محوریت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است. در این نمایشگاه، آثاری از عکاسان استان‌های اصفهان، همدان، بوشهر و هرمزگان به نمایش در می‌آید که محوریت همه آن‌ها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شهروندان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت ۴۰.isfahan.ir از برنامه‌های شهرداری اصفهان بر اساس نوع برنامه، زمان و نزدیکی به منطقه شهری، محله و محدوه سکونت خود مطلع شوند.