به گزارش پایگاه خبری ربیع، کاشان با وجود همه مجموعه های فرهنگی آن نتوانسته این جایگاه را به منصه ظهور برساند

هر جا نام فرهنگ است به پیوست آن فرهنگ دینی نیز حضور دارد

رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: تا خودمان رفتار اسلامی و فرهنگی نداشته باشیم وارث شهدا نخواهیم بود و نمی توانیم فرهنگ ساز باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، علی رسول زاده، در بخش نخست هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان مورخ ۶/۱۱/۹۷ ، که با موضوع ارایه گزارش رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد گفت: با وجود همه ظرفیت های فرهنگی در کاشان ،توام با دیدگاه های اسلامی و در حوزه های مختلف نظیر معماری و هنری و وجود هیات های مذهبی،متاسفانه خروجی فرهنگی مناسبی نداریم.

وی با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و اینکه جامعه ما با ارزش ها و فرهنگ های ارزشی حیات دارد، افزود: ما با فعالیت ۷۰۰ هیأت مذهبی، ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری هنوز نمی توانیم رفتارمان را فرهنگی و ارزشی کنیم.

به گفته وی، تا زمانیکه ما مسوولان خودمان فرهنگی و ارزشی نباشیم نمی توانیم الگو باشیم و الگوهای عملی را معرفی و بهره برداری کنیم اگرچه بهترین الگوهای واقعی را نیز داریم.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، با تاکید براینکه امام راحل شخصیتی تاریخی، فقیه، دیندار، شجاع و مبارزی بود که با عمل در رفتار از ایشان چهره ای جهانی ماندگار شد، بطوریکه روزی که ایشان وارد بهشت زهرا شد با استقبال میلیونی مردم روبرو شدند و زمان رحلت ایشان با مشایعت ۱۰ میلیونی ملت ایران بدرقه شدند و این نبود مگر به خاطر رفتار صادقانه دینی، ارزشی، اسلامی و فرهنگی که از امام خمینی (ره) الگو شد و اعتماد واقعی مردم را جلب کرد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، تصریح کرد: تازمانی که ما خودمان نگاه ارزشی و فرهنگی نداشته باشیم وارث شهیدان نخواهیم بود.

رسول زاده، طرح این سوال از خود را که باید ببینیم چقدر توانستیم فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را در جامعه تبیین کنیم تاکید کرد و گفت: تا زمانی که رفتار صادقانه و بر اساس آن جلب اعتماد مردم را نداشته باشیم نمی توانیم الگو و فرهنگ ساز باشیم.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه همه جا در تریبون ها از نام و‌افتخار پرآوازه و جهانی کاشان نام می بریم و مباهات می کنیم اما در عمل اهلیت و شانیت تحقق این جایگاه را نداریم.

به گفته وی، همه با تعامل و همکاری ودلسوزی باید ببینیم چقدر مشکل فرهنگی داریم و چگونه می توانیم رفع مشکل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، خطاب به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت:این اداره ضمن رایزنی و تعامل بین بخشی با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و تقسیم و توزیع فعالیت های فرهنگی بین آنها کاشان را در تحقق جایگاه و ظرفیت آن یاری کنند و بدنبال این هم نباشند که کار به نام چه کسی تمام می شود، فرهنگ سازی صورت گیرد به نام هر کس می خواهد تمام شود.

رسول زاده، با تاکید بر لزوم حمایت ارشاد در هدایت فرهنگ عمومی و اختصاصی و هنری که بعهده این اداره است گفت: در عرصه فرهنگ همه باید همکاری صادقانه، خالصانه و دلسوزانه داشته باشیم.

وی، با تاکید براینکه هر جا فرهنگ و هنر وجود دارد به پیوست آن فرهنگ دینی نیز حضور دارد گفت: مکارم اخلاق در عرصه مدیریت اجرایی این نیست که با هر فرد دارای رفتار خوب خوبی کنیم بلکه مکارم اخلاق این است با هر شخصی نیز که به ما بدی می کند تحمل کنیم و آستانه تحمل خود را فرهنگی و ارزشی افزایش دهیم.

رسول زاده، با تقدیر از برگزاری برنامه های پایتختی کتاب کاشان نیز اظهارداشت: ارشاد بررسی کند چقدر کتابخوان در کاشان اضافه شده و خروجی طرح ها چقدر بوده است و نکات ضعف و قوت برنامه‌ها چیست.

وی، در مورد مسأله و مشکلات ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز که به هیچ وجه در شأن و جایگاه کاشان نیست گفت: باید وزارت ارشاد، استانداری، نماینده وفرماندار نیز برای رفع این مشکل ورود کنند.

رسول زاده، کوتاهی را از مسوولان که در این زمینه اقدام اساسی نکردند دانست و گفت: شورا و شهرداری نیز هر کمکی در رفع این مشکل بتوانند انجام خواهند داد.