به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، جواد عمادیان فر اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری، استان‌ها باید در قالب یک برنامه اقدام مشترک با همکاری دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های این حوزه را اجرا کنند که استان خراسان شمالی طی سال ۹۶ و ۹۷ برنامه‌های خود را در سطح ستاد شهرستانی و استانی به تصویب رساند و وارد مرحله اجرا شد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برنامه‌های استان در این حوزه تا افق ۱۴۰۰ تنظیم و مصوب شده است، اظهار داشت: آخرین اقدام در این زمینه جذب اعتبارات تبصره ۱۸ برای سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین است که به‌محض ابلاغ تخصیص اعتبار وارد پروسه اجرا خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ پروژه در محلات هدف در دست اجرا است که ۳ پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

عمادیان فر خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کشور ۱۸۷۸ واحد سهمیه استان خراسان شمالی است که از این تعداد برای ۱۷۱ واحد زمین مشخص‌شده است و در کمیسیون ماده ۵ طرح تأییدشده و در مرحله مناقصه است.

وی تصریح کرد: خود مالکین در محلات مورد هدف نیز ۲۰۰ واحد مسکونی را در قالب تسهیلات بازسازی و نوسازی کرده‌اند.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: این اداره کل آمادگی پرداخت تسهیلات جهت نوسازی و بهسازی املاک واقع در بافت فرسوده به شهروندان را دارد و در این خصوص می‌توانند به اداره کل راه و شهرسازی استان – معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل مراجعه کنند.

وی با اشاره به دستور نهاد ریاست جمهوری در خصوص در اختیار گذاشتن زمین توسط دستگاه‌های اجرایی برای حوزه بازآفرینی شهری گفت: در حال حاضر دو قطعه زمین در شهرهای بجنورد و شیروان مشخص کردیم که مربوط به دستگاه‌های دولتی است و در ستادهای شهرستانی نیز این موضوع در حال پیگیری است.

عمادیان فر در ادامه گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ارزی بنا به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و صندوق توسعه ملی به استان ابلاغ شد.

وی بابیان اینکه هنوز از میزان تخصیص این اعتبار اطلاعی وجود ندارد، افزود: ۸۰ میلیارد ریال در شیروان، ۷۰ میلیارد ریال در اسفراین و بقیه در بجنورد هزینه می‌شود تا پروژه‌های خدمات زیربنایی، روبنایی، توانمندسازی و بهسازی محیط برای ۱۳ محله در استان انجام شود.

این مقام مسئول یادآور شد: ۳۷۴ میلیارد ریال نیز از این محل در قالب تسهیلات بانکی احیای بافت فرسوده به استان ابلاغ‌شده است.

انتهای پیام/