به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمد امین بزاز پور فرشی با بیان اینکه استان البرز بیش از ۷۰ واحد صنعتی دارویی در خود جای داده است، اظهار داشت: این استان ظرفیت بسیاری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این استان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چهلمین سالگرد انقلاب با افتتاح ۶۰ واحد صنعتی همراه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه در هفته دولت نیز واحدهای صنعتی بسیاری در البرز به بهره‌برداری رسیده است، گفت: می‌توان گفت طی افتتاح ۶۰ واحد صنعتی با ایجاد شغل برای هزار و ۵۰۰ نفر همراه خواهیم شد.

به گفته فرشی در سال جاری استان البرز موفق به بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد صنعتی شده‌ایم که این میزان از تعهد ما در سامانه وزارتخانه بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه فاز پنجم شهرک صنعتی اشتهارد با امکانات و زیر ساخت در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: اشتهارد با ۷۰ درصد واحد فعال موفق به تولید ۵۰ درصد از جامعه هدف خود شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز معتقد است که طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۰۰ واحد تحت تملک بانک‌ها احیاء و به چرخه تولید برگشته است.

فرشی از بازگشت ۶۵ درصدی این واحدها خبر داد و اضافه کرد: سعی داریم با تخصیص اعتبار لازم تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد را ارتقاء دهیم و مشکلاتی همچون وجود بوی بد را برطرف کنیم.

وی از راه‌اندازی مرکز لجستیک شهرک صنعتی اشتهارد با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و تأکید کرد: مدرسه هوشمند با هدف بهره‌برداری فرزندان کارگران شهرک صنعتی در این دهه افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز به افتتاح ۲۲ کیلومتر فاز روشنایی در شهرک صنعتی اشتهارد اشاره کرد و ادامه داد: دو پست برق ۶۳ کیلو ولت در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

فرشی همچنین به کلنگ‌زنی تصفیه خانه شهرک صنعتی نظر آباد نیز اشاره کرد و افزود: شهرک صنعتی سپهر و هشتگرد هم کلنگ‌زنی خواهد شد در این میان بهره‌برداری از یک واحد نیز در دستورکار است.

وی میزان صادرات دلار در سال گذشته را ۳۶ میلیون دلار برشمرد و یادآور شد: این آمار از ابتدای سال تا کنون ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز به اهمیت توسعه و ارتقاء این مهم و انجام برنامه‌ریزی لازم انجام شده خبر داد تا این ارقام را به حدود ۱۵۰ میلیون دلار در حوزه صادرات صنایع کوچک برسانیم.

انتهای پیام/و