به گزارش پایگاه خبری ربیع، طیار فیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر با اعلام این خبر گفت : در سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی این شهرستان زیر کشت باقلا رفته است.

وی اضافه کرد: روش کاشت این محصول به صورت کاملا مکانیزه و در برخی مناطق نیمه مکانیزه بوده و برای کاشت آن خدمات قابل توجهی به کشاورزان باقلا کار این شهرستان از جمله تهیه کودهای شیمیایی فسفاته و از توصیه های فنی و انتقال دانش فنی کارشناسان و مربیان کشاورزی برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی تهیه ماشین آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ویژه کشت محصول ارائه شده است.

ایشان مناطق عمده کشت این محصول را عمدتاً روستاهای تابعه بخش ماژین برخی روستاهای بخش مرکزی در شهر از جمله حوزه دهستان ارمو و بخشی از روستاهای دهستان زرین دشت عنوان کرد و گفت: ارقام کشت شده این محصول از نوع سرازیری و شاخ بزی می باشد.

فیلی افزود: محصول باقلا باعث بهبود شرایط کشت بعدی می شود و ضمن تاثیر گذاری در کاهش علف های هرز قابلیت تثبیت ازت در خاک و محصول بسیار مفیدی در تناوب با سایر محصولات محسوب میشود ولی خاطرنشان کرد با توجه به درامد زایی با قلا و بازار مناسب فروش در بازارهای داخلی کشور کشت این محصول باعث اشتغال‌زایی و افزایش درآمد اقتصادی خانوار می شود.

لازم به ذکر است : در سال زراعی جاری ۵۰۰ نفر بهره بردار در کشت باقلا فعالیت داشته اند.