به گزارش پایگاه خبری ربیع، دانیالی، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وضعیت بد اعتبارات در اجرای عوامل کنترل آلایندگی، بر اعمال مدیریت تاکیدکرد و افزود: شهرداری باید به ما بپیوندد. وی گفت: مردم صرفاً تابلوهای نمایشگر را می‌بینند و ما آمادگی داریم تا ایستگاه‌های خودرا در اختیار شهرداری قراردهیم. وی با توجه به دردآشنابودن اصفهان با توسعه صنعت، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران تمایل به توسعه صنعت در اصفهان را دارند. دانیالی در تشریح گزارشی از پایش ها، گفت:۳۰ درصد پاس‌های بطور شبانه انجام می‌شود. همچنین، در سوزی فیلتری وارد شده که الگویی برای کشور شده است. مدیرکل محیط زیست از رتبه سوم اصفهان در صنایع سبز خبر داد و افزود: دواتفاق تاثیرگذار در اصفهان چالش‌های فراوانی د حیطه محیط زیست برای ما ایجاد کرده‌اند که شامل تجمیع صنایع با منشأهای نفتی است. وی گفت: در شهرکهای رازی و علویه، استفاده از ضایعات نفتی برای تأمین خوراک، اعداد و ارقام تکان‌دهنده‌ای را نشان می‌دهند که باید بطور جدی با آنها مقابله شود. مدیرکل محیط زیست با اشاره به آمار ۱۰ ساله در پسماند، بیان کرد: متاسفانه، تخلیه پسماند در بسیاری از نقاط حساس، تهدیدی برای استان است و باید نقل و انتقال پسماند و امحای آنها نظارت شود. وی از تعامل با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای دفع پسماند به روش پلاسما صحبت کرد و کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل در پایش واحدهای صنعتی اعلام کرد.

وی در تشریح و ضعیت حیات وحش اصفهان و کلاه غازی با توجه به مشکلات ناشی از آلودگی هوا برای حیوانات بیان داشت: را آمار حیات وحش از ۳۲ هزار گونه به ۴۲ هزار گونه افزایش یافته که علیرغم خشکسالی، فعالیت و محافظت خوب محیط‌بانان را نشان می‌دهد. وی از منطقه عباس آباد نایین بعنوان بهشت گربه سانان نام برد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه تأمین آبشخور و علوفه توسط خیران محیط زیست انجام گرفته است.

دانیالی در ادامه، تأمین حقابه تالاب گاوخونی را اولویت دوم بعداز شرب اعلام کرد و افزود: اگر تالاب از همان ابتدا در برنامه دیده می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم.

مهدی ریاحی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست از ۴ هزار و ۸۷۸ استعلام در بخش‌های صنعت، گردشگری و موارد دیگر در ۹ ماهه سال جاری خبر داد که ۳۴۱۲ استعلامی‌ای احداث و ۱۴۶۳ استعلام، برای بهره برداری ی بوده است که با ۹۰۵ مورد مخالفت شده است. وی از پروژه‌های بزرگی مشمول ارزیابی زیست محیطی مثل پالایشگاه و نیروگاه سخن راند که دراستان اصفهان اکنون ۲۱ طرح عمرانی بزرگ در حال بررسی است. ریاحی با اشاره به انجام ۹ هزارو ۳۶۵ پایش واحدهای صنعتی و ۲ هزارو ۳۷۹ پایش شبانه، از صدور اخطاریه به ۱۹۷۸ واحد و رسیدگی به ۷۸۳ شکوائیه مردمی خبر داد.

وی در پاسخ به خبرنگار کیمیای وطن راجع به سرانجام طرح جامع پایش آلودگی هوا که درسال ۹۲ به تصویب رسید، گفت: این طرح ۸ محور داشت که ۲۰ دستگاه و نهاد در آن مسولیت داشتند و موفقیت طرح مربوط به شهرداری با بیشترین مسوولیت بود که نه تنها شهرداری، بلکه بسیاری از نهادها به وظیفه خود عمل نکردند و طبق برنامه، پیش نرفتند. وی در مورد سطح عملکرد کارخانه‌ها توضیحی نداد.