به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد کرمی”در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی شکایت شخصی به نمایندگی از یک شرکت حمل و نقل مبنی بر اینکه راننده کامیون ولوو،محموله کامیون را که شمش سرب به میزان ۲۲ تن و ۵۵۰ کیلو و به ارزش هشت میلیارد ریالبوده را سرقت و متواری شده است.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد راننده خودرو از طریق شرکت حمل و نقل موصوف محموله شمش سرب را از یک کارخانه ذوب فلز در قم به مقصد کارخانه ساچمه زنی تبریز بارگیری نموده لیکن محموله را سرقت و به مقصد نامعلومی انتقال و خود نیز متواری شده است .

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: اطلاعات پلیس حاکی از این بود که متهم ،محموله سرقتی را به شهر همدان انتقال داده است، بنابراین اکیپی از کارآگاهان زبده با اخذ نیابت قضائی به آن شهر اعزام و با انجام تحقیقات میدانی وسیع و گسترده، متهم و ۳ همدست وی را که یکی برادر متهم و مالک کامیون ولوو و دومی خواهرزاده وی و سومی نیز مالک ریخته گری و ذوب فلز بوده شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: محل اختفاء و دپوی محموله سرقتی ،دامداری یکی از روستای های آبیک قزوین بوده که شناسایی شد و در بازرسی از آن میزان ۲۰۶۸۵ کیلو شمش سرب، در حالیکه با پوششی از چوب پنهان شده بود ،کشف شد .

سرهنگ احمد کرمی تاکید کرد: نظر به اینکه شمش های مکشوفه به دلیل ذوب و قالب گیری مجدد تغییر شکل داده و از میزان شمش سرقتی کمتر بوده است با انجام تحقیقات تکمیلی محل کارگاه ریخته گری و ذوب شمش های سرقتی در روستای دیگری در کارگاه ریخته گری و ذوب فلز شناسایی و در بازرسی از آنج نیز تعداد۸۰ عدد شمش به وزن ۱۶۸۵ کیلو کشف و همگی به شاکی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: متهمان علاوه بر مشارکت در سرقت محموله شمش سرب از شهر قم به چهار فقره سرقت و فروش محموله کیسه مواد پلاستیکی ، شکر، گندم و سویا در شهرهای جنوب کشور به شیوه مشابه اعتراف کردند که مالکان آن ها نیز شناسایی و در خصوص نحوه پیگیری قضایی ،راهنمایی شدند