به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اعزام روحانیون به مساجد سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با هدف تبیین و آگاه‌سازی اقشار جامعه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و ترویج مفاهیم ارزشمند دینی اقدامات وسیع و گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تعداد روحانیون مستقر در استان البرز به ۱۴۵ نفر افزایش یافته است که همین اقدام به توسعه آگاهی مردم کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: سعی داریم با این روش باعث افزایش حضور قشر جوان و نوجوان در مساجد استان شویم.

وی با تأکید بر اهمیت رشد و رونق برنامه و فعالیت‌های فرهنگی و دینی، یادآور شد: با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و جذاب می‌توانیم به توسعه فرهنگ دینی در جامعه به ویژه در نسل جوان دست یابیم.

به گفته مسعودی روحانیون مذکور به صورت دائم، غیر دائم و خود استقرار در مساجد استان البرز مشغول فعالیت خواهند بود.

وی بیان کرد: این گروه موظف هستند با ارائه سخنرانی‌هایی در مضمون و محتوای اثرگذار فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز همچنین از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، اجرای گفتمان دینی، بیان احکام، رفع شبهات دینی جوانان و نوجوانان، برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای زیارتی توسط روحانیون مستقر خبر داد.

وی از حضور این روحانیون مستقر در روستاها و مناطق حاشیه‌ای خبر داد و اضافه کرد: این روحانیون در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد فرهنگ‌سازی میکنند.

مسعودی خاطرنشان کرد: تبیین اهداف و بیان تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی در دستور کار این روحانیون قرار گرفته است.

انتهای پیام/و