به گزارش پایگاه خبری ربیع،  روند مدیریتی حاکم بر شهرداری شهرضا در طول دو سال گذشته ابهامات و نارسایی‌های متعددی داشته است به طوری که بارها از سوی رسانه‌ها و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شهرضا شهردار مورد انتقاد قرار گرفته است.

چندی پیش بود که مدرک تحصیلی شهردار شهرضا مورد سؤال یکی از اعضای شورای شهر شهرضا قرار گرفت. سعید آقاسی عضو مستعفی شورای شهر شهرضا عنوان کرده بود که «بنا بر اطلاعات واصله شهردار شهرضا از ابتدای ورود به شهرضا تاکنون دانشجوی مهندسی شهرسازی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان بوده که در این خصوص چرا دانشجو بودن خود را کتمان کرده است و همچنین با داشتن دکترای شهرسازی چه نیازی به تحصیل در مقطع کارشناسی همان رشته را دارد.»

شهردار سابق شهرضا از مدرک تحصیلی تا داوطلب‌شدن برای ۲ شهرداری

در کنار این مسأله تخلف‌های دیگری نیز از سوی این عضو شورا از شهردار شهرضا عنوان شده بود. در کنار این تخلفات مطرح شده، ۲۲ آذر ماه ۹۷ خبری مبنی بر انتخاب رحیم جافری، شهردار شهرضا به عنوان شهردار بروجرد در رسانه‌های محلی لرستان و خبرگزاری فارس لرستان به این مضمون که «شامگاه پنجشنبه جلسه انتخاب شهردار برگزار و با رأی موافق ۵ عضو از ۸ عضو حاضر شورا رحیم جافری به عنوان شهردار بروجرد انتخاب شد» مطرح شد.

چند ماه قبل هم شهردار شهرضا تصمیم بر حضور در شهرداری رباط کریم تهران را داشت که به هر دلیلی این قضیه یا از جانب شهردار شهرضا یا از جانب شورای شهر رباط کریم منتفی شد.

با گذشت از سه هفته از انتخاب شهردار شهرضا به عنوان شهردار بروجرد استعفای وی در شورای شهر به رأی گذاشته نشده بود، شنیده‌ها حکایت از آن داشت که برخی از اعضای شورای شهر با رفتن شهردار شهرضا مخالف بودند و همین مخالفت سبب شد که استعفا خوانده نشود و سرپرست شهردار شهرضا نیز مشخص نشود.

پس از کش و قوس‌های فراوان و هجمه‌ها و انتقادات بسیاری که علیه شورا و شهردار شهرضا در رسانه‌های محلی و فضای مجازی شهرضا منتشر شد بالاخره شب گذشته ۹ دی ماه در جلسه شورای اسلامی شهر با استعفای شهردار شهرضا موافقت به عمل آمد.

از طریق خبرنگارها از رفتن شهردار شهرضا آگاه شدیم

مهدی صالح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا پیرامون سؤال‌های مطرح شده درباره وضعیت شهردار شهرضا به خبرنگار فارس گفت: شهردار در هیچ جلسه‌ رسمی یا غیررسمی با بنده پیرامون حضور در جمع شورای شهر بروجرد صحبت نکرده بود و من از طریق خبرنگارها روز جمعه ۲۳ آذر ماه ۹۷ مطلع شدم.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا افزود: روز بعد از آن در جلسه فوق‌العاده با اعضای شورا بحث و گفت‌وگو شد و مقرر شد وی در اولین فرصت استعفای خود را تقدیم شورا کند که این امر هم انجام شد و شهردار شهرضا استعفا داد.

صالح‌پور خاطرنشان کرد: قرار بود در تاریخ ۴ دی ماه ۹۷ در جلسه علنی تصمیم‌گیری شود که به دلیل سفر ضروری ریاست شورا و انجام آزمایش‌های پزشکی نایب رئیس و عدم حضور نامبردگان جلسه تشکیل نشد.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان این‌که بر اساس تماس تلفنی اعضای حاضر و ریاست شورا قرار بر تشکیل جلسه فوق‌العاده و تصمیم‌گیری در این مورد شد، بیان کرد: لازم به توضیح است که تاکنون در جلسات شورا هیچ گزینه‌ای برای تصدی پست شهردار مطرح نشده است، چون باید در مرحله اول قبول استعفای شهردار تأیید سپس تعیین سرپرست و سرانجام انتخاب شهردار آینده انجام شود.

معلق ماندن استعفای شهردار شهرضا به علت امور مالی و اداری

کمال خدادادی نیز با اشاره به استعفای شهردار شهرضا گفت: در جلسه امروز شورای اسلامی شهر شهرضا با استعفای رحیم جافری، شهردار شهرضا موافقت شد و از بین سه نفر، مجتبی فخاری شهردار فعلی ناحیه یک شهرضا به عنوان سرپرست شهرداری شهرضا انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا تصریح کرد: شهردار شهرضا ۲۵ آذر ماه امسال استعفای خود را به شورا ارائه کرد اما به علت انجام برخی امور مالی و اداری این استعفا معلق ماند و امروز به موافقت شورا رسید.

وی با اشاره به انتخاب شهردار شهرضا به عنوان شهردار بروجرد، بیان کرد: در فراخوانی از جانب شورای شهر بروجرد برای آمادگی شهرداران برای انتصاب در شهرداری بروجرد، ۳۰ نفر اعلام آمادگی کرده که در مرحله اول ۶ نفر، در مرحله دوم ۲ نفر و در نهایت رحیم جافری، شهردار شهرضا برای این سمت انتخاب شد.

خدادادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای انتخاب شهردار، شخص خاصی مد نظر شورای شهر نبوده و حداکثر تا سه ماه آینده فرصت داریم تا شهردار شهرضا را انتخاب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با تأکید بر این‌که امیدوار هستیم، بتوانیم به دور از خط و جناح، شهرداری پیگیر و پرتوانی را برای شهر انتخاب کنیم، افزود: شهرضا مردم خوبی دارد و شهر خوبی است و باید برای افزایش بودجه شهرداری در راستای ارتقای سطح رفاه شهروندان تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی عنوان کرد: شهردار جدید باید تعامل خوب با ادارات و شورا داشته تا بتوانیم برای مقابله با کسری بودجه شهرداری، کارهای آمدزا ایجاد کنیم.

فرصت از دست رفته برای انتخاب شهردار شهرضا

اما به نظر می‌رسد شورای شهر شهرضا می‌توانست بعد از شنیدن خبر اعلام آمادگی جافری، شهردار شهرضا برای شهردار شدن در رباط کریم، تصمیم بر انتخاب فردی جایگزین به عنوان شهردار بگیرید نه اینکه منتظر بماند تا برای بار دوم و بدون هماهنگی با شورای شهر برای شهرداری بروجرد اعلام آمادگی کند.

پر واضح است اقدام اول شهردار شهرضا برای اعلام آمادگی برای شهر رباط کریم بیانگر تمایل وی به خدمت‌رسانی در شهرهای دیگر بوده است.

این در حلی است که به نظر می‌رسد برای انتخاب شهردار جایگزین در شهرضا زمان زیادی باقی نمانده، چرا که تا قبل از اسفند ماه باید بودجه سال آینده شهرداری شهرضا به تصویب شورا برسد، یعنی کمتر از ۲ ماه برای بودجه‌نویسی فرصت باقی است؛ البته به طور قطع شهردار جدید هم باید در این بودجه‌نویسی مشارکت داشته باشد و این موضوع محدودیت زمانی در امر انتخاب شهردار را بیشتر نمایان می‌کند.

انتهای پیام/۲۰۶