به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی با اعلام این خبر گفت: برنامه “کلاس شهر” مجموعه برنامه‌ای برای دانش آموزان مقطع اول تا سوم ابتدایی است که به دلیل خلاقیت و گستردگی ارائه شده در آن، در قالب یک پروژه شهری برگزار می‌شود.

احمد رضایی تصریح کرد: این برنامه با هدف آموزش مبانی شهروندی مانند ترافیک، بازیافت و مواردی از این دست به دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: روند اجرای برنامه بدین صورت است که تعدادی مربی متخصص و آموزش دیده شده در رشته‌های هنری مختلفی مانند نمایش عروسکی، کاردستی، بازی‌های نمایشی، قصه گویی و … ازسوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وارد مدارس مورد نظر شده و با حضور در کلاس‌های درس به آموزش موضوعات مورد نظر در هر برنامه می‌پردازند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی افزود: مربی‌ها از زنگ دوم مدرسه به صورت جداگانه در هر کلاس حاضر شده و با استفاده از رشته هنری خود موارد آموزشی را به صورت تعاملی و در مشارکت با دانش آموزان ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: در زنگ سوم، مربی‌ها کلاس‌هایشان را عوض کرده و از این طریق دانش آموزان طی دو زنگ درسی با دو روش و سبک مختلف به دریافت مبانی آموزشی مورد نظر می‌پردازند.

رضایی با بیان اینکه زنگ سوم به برگزاری یک جشن عمومی در سالن، نمازخانه و یا حیاط مدرسه اختصاص دارد، اظهار کرد: والدین نیز می‌توانند در این جشن در کنار فرزندانشان حضور یابند.

او درباره نحوه مدارس متقاضی برای شرکت در طرح “کلاس شهروندی” گفت: این طرح با مشارکت اداره آموزش و پرورش در قالب تبلیغات شهری اطلاع رسانی شده و کادر آموزشی مدارس می‌توانند از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۸۳۱۳ در این تبلیغات، ثبت نام کنند.