به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، هفدهمین جشن سالیانه منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر امشب، ششم دی ماه در تالار زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با حضور اصغر فرهادی، همایون ارشادی، رضا بابک، شهرام گیل آبادی، علیرضا تابش، لوریس چکناواریان و جمعی دیگر از هنرمندان آغاز شد.

مجری این برنامه فرزاد حسنی است و در ابتدای مراسم تجلیل نیز انجمن منتقدان نشان مسئولیت اجتماعی را به نمایش «آبی مایل به صورتی» اثر ساناز بیان و «قند خون» اثر لیلی عاج تقدیم کردند.

ادامه مراسم به تجلیل از پری صابری هنرمند پیشکسوت تئاتر توسط محمد ایوبی گذشت و کمیسیون ملی یونسکو نیز جایزه و تقدیرنامه عالی یونسکو را به این هنرمند اهدا کرد.

آیدین آغداشلو در ادامه مراسم بهترین پژوهشگر سال، جایزه این بخش را به عباس بهارلو و سامی صالحی اهدا کرد و جوایز مسابقه مطبوعاتی نیز به صبا حیدرخانی از خبرگزاری ایلنا در بخش گزارش و در بخش مقاله جایزه به محمدرضا نجاری و ابوالقایسم قوام و در بخش یادداشت و نقد به شهرام خرازیها، در بخش ترجمه سارا منصوری و بخش گفت وگو به امیرحسین سیادت اهدا شد.

در بخش عکس نیز سهیل صحرانورد عکاس خبرگزاری فارس جایزه را دریافت کرد.

بخش دیگر این مراسم به گرامیداشت بهروز غریب پور پیشکسوت تئاتر عروسکی اهدا و تقدیرنامه عالی یونسکو به او تقدیم شد.

غریب پور پس از مراسم تجلیلش درباره فعالیت های بین المللی خود گفت: زمانی که من دیدم دکتر ایوبی در مراسمی در خارج از ایران درباره ایران و تئاتر صحبت میکند به وجود ایشان افتخار کردم که خیلی فرهیخته و دانا و متبهر هستند. دو سال من که من مدیر کاخ گجشنواره فجر بودم افتخار کردم که با ایشان کار کردم بهرحال این جایزه برای من خیلی گرانقدر است و افتخار میکنم که آن را از دست آقای ایوبی گرفتم.

در ادامه جوایز نیز بهترین ناشر ژیلا اسماعیلیان از نشر نیلا و نرگس کیانی خبرنگار سال و عضو فعال انجمن منتقدان شد.

بخش دیگر اعطای جوایز و بزرگداشت ها به نکوداشت محمدمهدی فرقانی از دست احمدمسجدجامعی و اصغر فرهادی تقدیر شد.

*نمایش های برگزیده سال

رتبه اول نمایش «بی پدر» محمد مساوات و «این یک پیپ نیست»

رتبه دوم اپرای عروسکی خیام از بهروز غریب پور و نمایش «فعل» محمد رضایی راد

رتبه سوم مشترک نمایش های «پسران تاریخ» اشکان خیل نژاد و «روز عقیم» حسین کیانی

در بخش برنامه های تلویزیونی مرتبط با تئاتر هم برنامه «چشم شب روشن» از امیر قمیشی و «شب تئاتر»و در بخش برنامه های رادیویی از فرزانه صادقیان برای برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» تقدیر شد.

در نهایت از مصطفی کوشکی مدیر تماشاخانه مستقل به عنوان تماشاخانه فعال خصوصی نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/