به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ “احمد کرمی” ، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت چندین فقره کیف قاپی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی استان سرانجام متهم شناسایی و تحت تعیقیب غیرمحسوس قرار گرفت.

سرهنگ کرمی بیان داشت: متهم حین سرقت کیف یکی از شهروندان بلافاصله وارد عمل شده و در یک اقدام ضربتی سارق را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: ماموران در بازرسی بدنی و نیز مخفیگاه متهم، تمامی البسه زمان سرقت های قبلی از جمله کفش، کتانی قرمز رنگ، کلاه نقاب دار، عینک دودی ، پیراهن و  تعداد زیادی گوشی های مسروقه که در داخل کیف های مسروقه بودند،را کشف کردند.

سرهنگ کرمی ابزار داشت: متهم در بازجویی های کارآگاهان پلیس آگاهی استان نهایتاً به ۱۴ فقره سرقت کیف قاپی بانوان در سطح شهر اعتراف و هدف خود را از این سرقت ها، تامین مخارج اعتیاد عنوان کرد.

وی اعلام کرد: اقدام به موقع ماموران مالخر گوشی های مسروقه را که سابقه خرید گوشی های مسروقه را داشته،شناسایی و از وی نیز ۸ دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: در تحقیقات ماموران پلیس آگاهی استان، مشخص شد خریدار اموال مسروقه چند سال قبل نیز تعدادی گوشی های مسروقه از سارق را خریداری و با مخفی کردن هویت خود قصد داشته به منظور جلب اعتماد سارق، گوشی های مسروقه بیشتری را با قیمت کم خریداری کند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در نهایت متهمان به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ کرمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتی المقدور از حمل کیف خود در مواقع غیرضروری بپرهیزید و در هنگام دریافت پول از بانک حرکات اطرافیان خود به ویژه راکبان موتورسیکلت ها را در داخل و خارج بانک، دقیقاً زیر نظر بگیرید.

وی تاکید کرد: معمولاً کیف قاپ ها در اطراف بانک ها، دفترخانه ها ، بنگاه ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می کنند، بنابراین هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از کیف خود بعمل آورید.

رئیس پلیس آگاهی استان هشدار داد: حتی الامکان جهت تردد از وسائط نقلیه عمومی استفاده کنید و هرگز وجوه نقد و اشیاء گران قیمت خود را با کیسه های نایلونی روشن یا ساک های غیراستاندارد حمل نکنید.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جداً بپرهیزید و چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید، حتماً از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکم است.