به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست خبری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دیگر اعضای  ستاد برگزاری مراسم نهم دی، اهداف و رویکردهای اجرایی، برنامه ها و محورهای پیشنهادی بزرگداشت روز نهم دی بعنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح شد.

ولایت و بصیرت، دو نعمت الهی

جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان آنکه ولایت و بصیرت نعمت هایی است که بعد از انقلاب به ما اعطا شده، تبعیت از فرامین رهبری را شکر نعمت ولایت و احقاق حق مردم بصیر در این شرایط سخت اقتصادی که مردم در تنگنا هستند را، شکر نعمت بدلیل مردم بصیر و صبور عنوان کرد.

مردم، حامی ولایت هستند

وی با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸، ماهیت  انقلاب و این تحولات را افشاگری ماهیت ها دانست و افزود: مردم با بصیرت خود، راه امام را گم نکردند وبا حضور خود در حماسه ۹ دی توانستند توطئه های دشمن را خنثی کنند. وی گفت: اینکه فتنه ۸۸ چه خسارت هایی را به ما تحمیل کرد و حضور مردم در حماسه ۹ دی، چه برکاتی برای ما داشت، قابل تبیین است. عسگری با اظهار آنکه پیامدها و خسارات فتنه گران داخلی، دشمن را امیدوار کرده است که ظرفیتی در کشور برای توطئه وجود دارد، اثرات مثبت این وقایع را حضور مردم در صحنه اعلام کرد و گفت: مردم نشان دادند که حامی ولایت هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: علیرغم تمام دشمنی ها و توطئه های مختلف، اما به لطف خدا و رهبری حکیمانه انقلاب، توانستم با آنها مقابله کنیم. وی با اشاره به برنامه ریزی های دشمن و فرصت سازی در راستای تخریب نظام، به تبیین نقش ولایت در آشکارسازی ابعاد فتنه و تبیین عوامل شکل گیری حماسه ۹ دی و شیوه های جدید دشمنان پرداخت.

نقش رسانه ها روشنگری است

عسگری در ارتباط با نهم دی براین نکته تاکید کرد که گذشت زمان به اثبات قضایا کمک می کند و نمونه بارز آن در فتنه سال ۸۸ است که بسیاری از نخبگان مدعی بدلیل عدم حمایت از ولایت سقوط کردند. وی خاطرنشان کرد: آنهایی که میراث دار انقلاب هستند باید این رخدادها را درنظر داشته باشند و ما باید فتنه های پیش رو را خنثی کنیم. وی یادآور شد: حضور مردم در صحنه ها می تواند در مقابله با دشمن تاثیر بسزایی داشته باشد و وظیفه رسانه ها این است که در این راه نقش روشنگری خود را ایفا کنند. وی نهم دی را روز نمایش وحدت و وفاق ملی عنوان کرد که نباید در نتیجه کج اندیشی و غرض ورزی، موجب تفرق و گسیختگی مردم شود، بلکه باید موجب انسجام مردم و مطالبه منطقی و منصفانه حق مردم باشد.

رئیس شورا ی هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، از مراسمی که بمناسبت نهم دی در اصفهان و شهرستان های استان پیش بینی شده است، خبر داد و افزود: رونمایی از “کتاب کف خیابان” در حسینیه بنی فاطمه، برگزاری مراسم سالگرد استاد پرورش و پرداختن به مراسم ۹ دی بعد از نماز مغرب و عشا، سخنرانی حجه الاسلام شهید بهشتی نژاد قبل از خطبه های نماز جمعه و راهپیمایی مردم همیشه درصحنه اصفهان در گرامیداشت یو الله ۹ دی به سمت میدان انقلاب اسلامی و سخنرانی سردار فضلی برنامه ریزی شده است.

طراحی و ساخت ۶۶۰ دقیقه برنامه

در ادامه نشست ستاد برگزاری مراسم ۹ دی، سید محسن طباطبایی، معاون خبر صدا و سیما از ویژه برنامه های این ایام در صدا و سیما خبرداد و افزود: مطرح کردن مباحث ۹ دی و عوامل پشت صحنه فتنه ۸۸، حضور حماسی مردم در روز ۹ دی و عوامل دیگر، برای آن بود که اثبات کنیم ۹ دی، نه بدلیل اعتراض و مسائل جناحی، بلکه سیاستی بود که از خارج طراحی می شد. وی از طراحی و ساخت ۶۶۰ دقیقه برنامه در گفتگوی هفته، مستند همپای ولایت، سه فیلم سینمایی و پوشش مراسم خبر داد و افزود: ۳۶۵ دقیقه برنامه در رادیو با عناوین قطب نما، سلام اصفهان و گزارش های مستند خبری پخش می شود.

مجید صلاحی، مدیر عملیات تبلیغی سپاه صاحب الزمان با اشاره به حضور بسیجیان در برنامه های مختلف، از برگزاری ۲۲ برنامه در مناطق مختلف با محتوای ۴۰ سال بصیرت و حضور خبر داد.

محدودیت های ترافیکی در روز نهم دی

سرهنگ ابوالقاسم چلمغانی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان از برنامه ریزی برای باشکوهتر برگزارشدن مراسم نهم دی خبر داد و افزود: پلیس راهور همه مسیرهای منتهی به میدان انقلاب را تحت پوشش قرار می دهد و مردم توجه داشته باشند که در طول مسیر راهپیمایی، محدودیت های ترافیکی اعمال می شود. وی گفت: تغییراتی در مسیر حرکت اتوبوس ها نیز اعمال می شود.

گفتمان های دانش آموزی و تبیین نقش ولایت

مرتضی شکری، مسوول فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان اصفهان از تلاش برای راه اندازی گفتمان های دانش آموزی، تبیین برنامه های دشمن و نقش ولایت فقیه در در قالب گفتمان های دانش آموزی در طول سال تحصیلی مورد بحث قرار می گیرد. همچنین از کارشناسان صاحب نظر بمنظور ایراد سخن برای دانش آموزان دعوت بعمل می آوریم. وی گفت: برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان در مراسم ۹ کرده ایم.

توزیع بسته های تبلیغی درز مساجد

مهدی نصیری، نماینده امور مساجد استان اصفهان بیان داشت: از ۲۰ آذر تهیه و تولید بسته هخای تبلیغی جهت توانمند سشازی ائمه جماعات داشته ایم. وی مهمترین رکن مورد توجه در بسته ها را تشریح فتنه و و شناسایی دشمن عنوان کرد و افزود: این بسته ها در در ۱۵ منطقه مساجد توزیع شده  و هماهنگی با فرماندهان بسیج و مسوولان کانون ها بمنظور حرکت دسته جمعی به سمت میدان انقلاب کرده ایم.