به گزارش پایگاه خبری ربیع، هواوی در اروپا دارای شعب مختلفی است و فعالیت خود از سال ۲۰۰۰ و با افتتاح مرکز تحقیق و توسعه در استکهلم آغاز شد. از زمانی که این شرکت عملیات خود را تاسیس کرد، روی موضوع نوآوری های مشتری محور، مشارکت قوی و ایجاد همکاری نزدیک با تمام حامل های اصلی در اروپا برای پیشبرد برند هواوی در اروپا تمرکز کرد.

در سال ۲۰۱۵، برنامه های هواوی در اروپا با تعدادی اپلیکیشن آغاز شد و در رتبه بندی شرکت های ثبت اختراع در اروپا، هواوی در اروپا به رتبه چهارم رسید. امروز هواوی دارای دو دفتر منطقه ای بزرگ در ۳۳ کشور است و بیش از ۱۰ هزار نفر در شعب هواوی در اروپا مشغول به کار هستند و ۱۵۷۰ نفر در مراکز تحقیق و توسعه هواوی در اروپا کار می کنند. این شرکت همچنان به فکر گسترش خدمات و فروشگاه های خود در اروپاست.

شعب هواوی در اروپا در کدام قسمت ها واقع شده است؟

 شعب هواوی در اروپا در کشورهای مختلف این قاره مانند بلژیک، فنلاند، فرانسه و … گسترش یافته است و مقر اصلی هواوی در اروپا در شهر دوسلدورف آلمان مستقر شده است. مدیر بخش اروپایی هواوی در اروپا نیز ویسنت پنگ است.فعالیت های هواوی در اروپا

فعالیت های هواوی در اروپا

فعالیت های هواوی در قاره سبز علاوه بر تجارت اصلی و خرید و فروش، شامل ۷ مرکز آموزش، دو مرکز دستیار فنی، ۶ مرکز عملیات شبکه ای در ایتالیا، هلند، رومانی، اسپانیا و بریتانیا است. همچنین هواوی در اروپا دارای مراکز خدماتی یدکی، مرکز خدمات و ۸۶ انبار قطعات یدکی است که همگی به هواوی در اروپا سرویس می دهند. در سال ۲۰۱۷، هواوی اولین تیم بازاریابی تخصصی خود را در خارج از چین برای افزایش آگاهی در اروپا به این قاره فرستاد.  همچنین یک کمپین بازاریابی دیجیتالی را با ستاره آرژانتینی یعنی لیونل مسی، لواندوفسکی، اسکارلت جانسون و تعدادی از افراد سرشناس در اروپای غربی به اجرا رساند که موجب افزایش ۳۰۰ درصدی آگاهی مشتریان نسبت به سال قبل شد.

رقبای هواوی در اروپا چه شرکت هایی هستند؟

مسلما اپل و سامسونگ از رقبای این برند در اروپا هستند که بازار گسترده ای دارند، اما اینک هواوی با استراتژی پیشتازانه خود نوعی تهدید برای آنها محسوب می شود و توانسته گوشی هایی تولید کند که به تعداد کاربران هواوی در اروپا بیافزاید. در حال حاضر به جز، رقبا دردسرهایی نیز برای این برند در اروپا ایجاد شده است که به دنبال به بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا اتفاق افتاد و در پی آن شرکت اورانژ در فـرانسه و شرکت دویچه تلکوم آلمان بیان کرده اند که در خصوص همکاری با هوآوی تجدیدنظر خواهند کرد و همین موضوع این شرکت چینی را با مشکلات جدیدی در اروپا مواجه کرده است.فروش هواوی در اروپا چقدر است؟

فروش هواوی در اروپا چقدر است؟

بر اساس گزارش های جدید از شرکت های تحقیقاتی بازار در سال ۲۰۱۸، شرکت چینی هواوی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ فروش تلفن های هوشمند خود را به ۷.۴ میلیون دستگاه افزایش داد که با یک جهش ۳۸.۶ درصدی، موفقیت بزرگی را نسبت به فروش خود در سال گذشته دیده است. این دستاورد بزرگی است ، چرا که کل فروش بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با سقوط ۶.۳ درصدی همراه بوده است. در این میان نباید از تاثیر مدل های جدید P20 و P20 pro در پیشبرد اهداف هواوی در اروپا چشم پوشی کرد. پیش فروش این دستگاه نیز به نوبه خود سبب ثبت یک رکورد شد. گفته شده که این دستگاه در دهه اول پیش فروش خود موفق به دریافت ۴۰ درصد سفارش بیشتر در مقایسه با هواوی P10 پرو در بازه زمانی مشابه شده است. این میزان پیش فروش هواوی میت ۲۰ پرو برای این غول فناوری چینی یک رکورد محسوب می شود.

درست در همان بازه، سامسونگ ۱۵ میلیون گوشی هوشمند در اروپا به فروش رسانده بود که یک کاهش ۱۵ درصدی را نسبت  به سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است. اپل ۱۰ میلیون آیفون عرضه کرد که آن هم نسبت به سال گذشته ۵.۴ درصد فروش کمتری داشت، البته ذکر این نکته ضروری است که آیفون ایکس همچنان پرفروش ترین گوشی آیفون در اروپا بوده است. همچنین فروش آنر ۱۰ در اروپا نیز با استقبال گسترده اش همراه بود و طبق گزارش ها تمام گوشی های این مدل در کمتر از ۶ ساعت به فروش رفتند.