به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، گلایه‌ای با عنوان «وضعیت نابسامان خروجی های سکوی شمالی ایستگاه کرج» مطرح کردند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند: «حدو یک سال است که با بستن مسیر انحرافی خروجی سکوی شمالی ایستگاه کرج، مردم مجبور به استفاده از پله‌های تنگ و باریک خروجی هستند که تنها مجهز به یک دستگاه پله برقی و دو دستگاه آسانسور است، که در مواقع پیک مسافر به هیچ عنوان جوابگو نیست و جدا از اینکه در موقع خروج ازدحام زیادی در خروجی‌ها وجود دارد و زمان زیادی از مردم تلف می‌شود هر لحظه امکان دارد حادثه‌ای اتفاق بیفتد.»

  به بررسی موضوع و پاسخ به این دغدغه پرداخته است.

فرنوش نوبخت اظهار داشت: سکوی کناری ایستگاه مترو کرج حدود دو سال است که بسته شده و تنها برای امروز نیست.

وی افزود: برای جبران بسته شدن آن درب خروجی طی این مدت یک سکو در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه پیش‌از این در مکان فوق یک پله قدیمی وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت سکوی جایگزین پله قدیمی در دستور کار قرار دارد تا معضل یاد شده نیز برطرف شود.

نوبخت یادآور شد: این سکو به طول ۳۰۰ متر است و عملیات عمرانی در آن محدوده حدود یک ماه دیگر به سرانجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: سهولت تردد شهروندان در اولویت‌های ما قرار دارد و در این میان برای انجام عملیات یاد شده به نحو احسن مشاور گرفتیم و طرح ارائه دادیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: پله گذشته به عرض دو تا سه متر بود که در مجموع تمام پله‌ها هشت متر ارزیابی می‌شد، اما سکوی جایگزین به طول ۳۰۰ متر برای رفاه مسافرین است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کل خطوط بیش از هزارو یک میلیون و ۷۰۰ مسافر دارد که دو و نیم میلیون سفر دارند، خاطر نشان کرد: خط پنج مترو ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار نفر مسافر دارد و از این تعداد حدود ۵۰ هزار نفر به ایستگاه کرج مربوط می‌شود.

انتهای پیام/و