به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس،  ابوالقاسم پالیزگیر امروز  اظهار داشت: نشست‌های متعددی در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری این شهرستان برگزار ‌می‌شود و سعی داریم با تلاش همه‌جانبه به مقابله با اعتیاد و توسعه این مهم بپردازیم.

وی اعتیاد را یکی از بزرگترین آسیب‌ها برشمرد و افزود: اعتیاد از تهدیدهای جامعه بشری به‌شمار می‌آید که باید برای مقابله با آن اقدامات جدی و مؤثر داشته باشیم.

فرماندار ساوجبلاغ بیان کرد: اعتیاد را باید یک رویکرد اجتماعی بدانیم و با اقدامات فرهنگی سطح تقاضا را در جامعه کاهش دهیم.

وی یادآور شد: آگاه‌سازی نسل جوان در راستای مواد مخدر کمک می‌کند تا این قشر کمتر درگیر این آسیب شوند.

پالیزگیر ادامه داد: مقابله با توسعه گسترش مصرف مواد مخدر تنها توسط یک اداره و مجموعه تحقق پیدا نمی‌کند بلکه لازم است تا تمام مسؤولان با پشتیبانی مردم به مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان تنها با پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی جامعه خواهیم توانست با این معضل مقابله کنیم.

پالیزگیر در ادامه از اداره ارشاد درخواست کرد تا در برنامه‌های فرهنگی از جمله کنسرت و تئاتر و برنامه‌های طنز پیوستی با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی نیز می‌تواند با سرمایه‌گذاری بیشتر در این راستا به مقابله با اعتیاد و عوامل مؤثر در رشد آن بپردازد.

فرماندار ساوجبلاغ از برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با اعتیاد در مدارس و ادارات خبر داد و اظهار کرد: بازدید از زندان قزلحصار و کمپ نیز برای ائمه جماعات پیش‌بینی شده است تا این معضلات و آسیب‌های اجتماعی به مردم منتقل شود.

انتهای پیام/و