به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد شریعتمداری ظهر امروز در حاشیه سمینار برنامه‌ریزی تعاملی و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: خوشحالیم همراه و هم پای عناصر مؤثر مهارت افزایی بودیم.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای به‌عنوان نقطه تماس مهارت‌آموزی است، افزود: اقدامات این مجموعه در بدنه جامعه موجب تقویت روحیه و نشاط خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست‌های دولت خدمتگزار بعد از تصویب قانون نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیتی کشور که به‌زودی آیین‌نامه اجرایی آن‌هم از تصویب دولت خواهد گذشت، به نظر می‌رسد نیازمند هماهنگی کامل میان بخش خصوصی و دولتی است.

وی بیان کرد: تمام سازمان‌های استانی برای انجام تمامی آموزش‌های محلی متکی به پتانسیل موجود در مناطق همکاری داشته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه فضای رقابتی سالم به توسعه و موفقیت در این مسیر کمک خواهد کرد، یادآور شد: باید بازار کار کشور از آموزش‌ها و مهارت‌های شایسته و متناسب با خود برخوردار شود.

وی با بیان اینکه اصلاحات در نظام آموزشی کشور در مقاطع ابتدایی، دبیرستان و آموزش عالی لازم است، تصریح کرد: نیازمند مهارت افزایی هستیم و برای ایجاد اشتغال باید با اصلاح ابتدایی‌ترین مسائل از توسعه مبتنی به استفاده از منابع، به توسعه متکی به دانش و مهارت برسیم.

وزیر کار ادامه داد: کارگروه‌های تخصصی این سمینار به‌زودی تشکیل خواهد شد و برای اجرای این قانون به همکاری بخش خصوصی و دولتی نیازمندیم تا به رشد قابل ملاحظه‌ای در اشتغال کشور دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ رشد بیکاری توسط مراکز تخصصی مختلف کشور ارائه شده است، خاطرنشان کرد: نباید این نرخ توسط مسؤولین گوناگون ارائه شود چراکه به ایجاد تشنج در جامعه منجر خواهد شد.

وزیر کار در پایان با اشاره به تحریم‌های اعمال شده به کشور، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این ترفند کشور قدم‌های با ثباتی برخواهیم داشت و در این راستا از صندوق توسعه ملی اعتباراتی برداشت شده است تا در مراکز روستایی به اشتغال‌زایی بپردازیم و از روند توسعه بیکاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/و