به گزارش پایگاه خبری ربیع،  محمد برزویی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: ۷۰ چاه غیرمجاز در دشت مشهد مسدود شده و ۳ میلیون متر مکعب آب طی ۴۵ روز اخیر صرفه جویی شده است، این چاه ها که هر کدام عمق بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ متر داشتند.

برزویی تصریح کرد: هفت هزار و ۱۸۲ حلقه چاه غیرمجاز هم اینک در سطح خراسان رضوی فعالند که هزار حلقه از آن ها در دشت مشهد است.‎

مدیر امور منابع آب مشهد بیان کرد: مبلغ جریمه برای افرادی که مبادرت به حفر چاه آب غیرمجاز می کنند حداکثر ۵ میلیون ریال است. این مبلغ کم باعث می شود فرد متخلف با پرداخت جریمه پس از مدتی دوباره چاه غیرمجاز دیگری حفر کند؛ از یک طرف شرکت آب منطقه ای چاه های غیرمجاز را مسدود کرده و از طرف دیگر چاه های جدید حفر شوند

مدیر امور منابع آب مشهد افزود: با توجه به کاهش بارندگی و مسائل ایجاد شده پیرامون کیفیت آب، تامین آب مشهد در سال ۱۳۹۸ بدون سد دوستی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه حجم کنونی آب ذخیره شده در سد دوستی ۱۶۳ میلیون مترمکعب است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه پشت این سد شده در حالی که ظرفیت نهایی سد دوستی ذخیره یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون مترمکعب آب است.