به گزارش پایگاه خبری ربیع، منصور فخاران مشاور ریاست و مدیر روابط‌عمومی‌ این سازمان با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه برنامه‌های مربوط به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل جاده‌ای که با هدف ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات به مخاطبان صورت گرفته است، عرضه می‌شود.
وی افزود: در نمایشگاه حمل و نقل سال‌جاری ضمن نمایش تصاویر آنلاین راه‌ها، سیستم‌های مربوط به مانیتورینگ اخبار، تجمیع اطلاعات سفر، میزان جرائم ، نگهداری راه‌ها و PMS ارائه می‌شود، همچنین بازارگاه‌های الکترونیک به عنوان حلقه ارتباطی بین صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در راستای صدور بارنامه مجازی از دیگر دستاوردهایی است که در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
فخاران معرفی طرح تن – کیلومتر را یکی دیگر از رویکردهای سومین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ذکر کرد و گفت: یکی از مطالبات رانندگان تلاشگر حوزه حمل و نقل کالای بین‌شهری، محاسبه نرخ حمل کالا براساس تن – کیلومتر بوده است و مسئولان سازمان راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای طی نشست‌های متعدد کارشناسی با نمایندگان انجمن‌های صنفی کامیونداران، کارشناسان و اساتید دانشگاه تلاش کرده‌اند به مبنایی برای محاسبه کرایه دست یابند.
مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تصریح کرد: نمایشگاه حمل و نقل فرصت و ظرفیت مناسبی را فراهم می‌کند تا با توجه به پیچیدگی‌های فرایند اجرای این دستورالعمل، شیوه اجرای آن به رانندگان، کارشناسان و دیگر بازدیدکنندگان ارائه شود.
وی با اشاره به مقوله مسئولیت اجتماعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: باعنایت به این که شفاف‌سازی، دسترسی آزاد به اطلاعات و فراهم ساختن زمینه احقاق حقوق شهروندی هموطنان از وظایف و تکالیف هر سازمان محسوب می‌شود، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرده است با بهره‌گیری از بسترها و زمینه‌های موجود در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این رسالت خود جامه عمل بپوشاند، فراهم ساختن زمینه دسترسی هموطنان به اطلاعات راه‌ها از طریق سامانه‌های موجود در مرکز مدیریت راه‌های این سازمان نظیر اپلیکیشن ۱۴۱، سایت ۱۴۱ و سامانه تلفنی ۱۴۱ از جمله این اقدامات می‌باشد تا کاربران راه‌ها با شفافیت و به سهولت به اطلاعات مورد نیاز خود در طول محورهای مواصلاتی کشور دسترسی پیدا کنند.
مشاور ریاست و مدیر روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: باعنایت به استقبال بی‌نظیر عاشقان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) طی سال‌های اخیر در موسم اربعین حسینی از پیاده‌روی اربعین، این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های خدمتگزار به زائران حسینی کوشیده است با بسیج تمامی امکانات، به روزرسانی، ارتقاء و افزایش میزان خدمات‌رسانی، بهبود و توسعه شبکه راه‌ها و زیرساخت‌های این حوزه، خدمات شایسته‌ای را به زائران آن حضرت ارائه نماید و تلاش می‌شود در این نمایشگاه گوشه‌هایی از این فعالیت‌های به تصویر کشیده شود.
وی با اشاره به بهره‌گیری از خدمات استارت آپ‌ها در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در این بخش از خدمات شرکت‌های دانش بنیان که حلقه پیوند مراکز اجرایی و دانشگاهی با محوریت مطالعات علمی می‌باشند و در حوزه حمل و نقل هوشمند فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود.
فخاران افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته شرکت‌های خودروساز داخلی، شرکت‌های فعال در حوزه ITS و صاحبان مجتمع‌های خدماتی – رفاهی نیز در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته حضور فعال خواهند داشت.