به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست رسانه‌ای رئیس دانشگاه اصفهان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، شعار این هفته «پژوهشی هدفمند، پژوهش و فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید» عنوان شد و عناوین این هفته به ترتیب پژوهش، فناوری و دانشگاه، پژوهش، فناوری و رسانه، فناوری صنعت و چالش‌های ملی، پژوهش، فناوری و علوم انسانی و هنر و پژوهش، فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی و تعاملات بین‌المللی اعلام شد.
دکتر هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان، با بیان اهمیت پژوهش و فناوری در رشد و توسعه کشور، ابعاد بنیادی و کاربردی پژوهش‌ها را مطرح کرد و افزود: مشکل جامعه در بعد کاربردی و عملیاتی پژوهش است.
وی با اذعان به وظیفه دانشگاه در حد امکانات، از جایگاه و رتبه برتر دانشگاه در دنیا خبر داد و با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای پژوهش، وجود نیروی انسانی را رکن اصلی دانست.
وی در ادامه گفت: اگر نیروی انسانی را دانشجو و اعضای هیئت علمی درنظر بگیریم، باید بدانیم اعضای هیئت علمی نقش خود را به خوبی ایفا کرده و نیز پشتکار خوبی داشته‌‌اند و از نظر رتبه‌های تحقیقاتی در مقایسه با سایر کشورها درخشیده‌اند.
طالبی گفت: بخش‌های صنعت، خدمات و فعالان اقتصادی باید برای حل مسائل خود به فعالیت‌های پژوهشی بها دهند.
وی از مشکلات و محدودیت‌ها در دسترسی به پایگاه‌ها و اطلاعات علمی سخن راند و یادآور شد: ارائه مقالات و کتاب در نشریات معتبر خارجی و فعالیت‌های پژوهشی به‌ویژه در علوم انسانی به عنوان مزیتی برای کشور رو به افزایش بوده است.
رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به شکل‌گیری ۵ خوشه، بعد سرمایه اجتماعی را که دانشگاه اصفهان عهده‌دار آن شده، یکی از خوشه‌هایی دانست که گزارش‌هایی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه می‌دهد.

خبرنگار: فرزانه افسرطه