به گزارش پایگاه خبری ربیع، بهره برداری از طرح های عمرانی منطقه ۶ شهرداری اصفهان با هزینه ای بالغ بر۲۸۳ میلیارد ریال و رونمایی از یادمان مرحوم آیت الله رفسنجانی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری و اهالی منطقه صورت گرفت.

افتتاح پروژه های منطقه ۶ با اعتبار ۲۸۳ میلیارد ریال

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی منطقه بیان داشت: در ادامه سلسله پروژه های در حال تکمیل شهر اصفهان، شاهد افتتاح پروژه های پارک شهید روح الامین، پل دوربرگردان شهید علی بالائی و پیاده راه سازی با هزینه ای بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال هستیم که در افزایش سرانه خدمتگزاری به مردم و در شاخص های درنظرگرفته شده برای شهر، نقش کلیدی دارد.

محمدرضا برکت با اشاره به سرانه خدمت کمتر در شهرک شهید کشوری با توجه به برج سازی و تراکم بالای جمعیت، احداث پارک شهید روح الامین را از ضروریات منطقه برای افزایش سرانه فضای سبز و فراهم شدن فضایی نشاط آور برای اهالی شهرک عنوان کرد.

وی گفت: این پارک به وسعت ۱۴۴ هزار متر مربع است که امروز ۷۰ هزار متر مربع افتتاح می شود و فاز دوم در بودجه ۹۸ پیش بینی شده است. برکت در بیان امکانات این پارک جنگلی از وجود ۲ کیلومتر پیست دوچرخه سواری، کاشت ۲۵۰۰ اصله درخت مقاوم که با استفاده از پساب آبیاری می شوند و موارد دیگر خبر داد و افزود: با احداث این پارک، بسیاری از معضلات مردم در بحث فضای سبز قابل استفاده برطرف می گردد.

وی مساحت کل پروژه های پیاده راه سازی منطقه ۶ را، ۱۴ هزار و ۶۲۰ مترمربع با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال و پروژه پل دوربرگردان شهید علی بالایی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

تحولات گسترده در منطقه ۶ شهرداری اصفهان

در ادامه، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح پروزه های بزرگی در منطقه ۶، افزود: پارک شهید روح الامین و پل دوربرگردان سردار شهید علی بالایی در مقابل سالن اجلاس سران در ادامه پل اشکاوند از طرح های مهمی است که شاهد افتتاح آنها در منطقه هستیم.

وی برلزوم تکمیل زیرساخت های منطقه بلحاظ افزایش تراکم جمعیت در منطقه ۶ تاکید کرد.

شهردار اصفهان، وجود سالن اجلاس سران در منطقه را منشاء تحول اعلام کرد و افزود: بهره برداری از سالن اجلاس مستلزم ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر است و در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال آینده، به بهربرداری خواهد رسید.

وی گفت: مدیریت جدید شهری دیون این پروژه را به پیمانکاران پراخت کرده و اکنون بیش از ۲۰۰ نفر درحال کار دراین پروژه هستند.

همچنین، برای احداث هتل و مجموعه تجاری با سرمایه گذار تعاملاتی شده است که مستلزم هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با ابراز قدردانی از توانمندی مدیر منطقه ۶، خاطرنشان کرد: مدیر منطقه ۶ ، عهده دار تامین اعتبار کل احداث سالن اجلاس شده است که با توجه به شایستگی این مدیر، این طرح با سرعت بیشتری به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار اصفهان یادآور شد: مدیر منطقه ۶ علاوه بر منطقه خود، از مناطق دیگر هم حمایت کرده است. چنانچه، راه اندازی فاز ۲ سالن گلستان شهدا نیز توسط مدیر منطقه ۶ پیگیری شد.

نوروزی با اشاره به ملاقات های مردمی و کمبود اتوبوس مناسب، گفت:  به اهالی منطقه، قول حل و رفع مشکلات ترافیکی و تامین اتوبوس را داده است.

شتاب در افتتاح پروژه های عمرانی شهر

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در آیین افتتاح  طرحهای عمرانی منطقه ۶ با اشاره به افتتاح پارک شهید روح الامین، پروژه های پیاده راه سازی و احداث ۲ کیلومتر حلقه حفاظتی و دوربرگردان خروجی سالن اجلاس، افزود: از ۲۸۳ میلیاردریال هزینه این طرح ها، ۱۵ میلیارد تومان صرف آزادسازی و مابقی به امور اجرایی تخصیص یافته است.

وی احداث تقاطع دوربرگردان شهید بابایی را بلحاظ تاثیر در تکمیل زیرساخت های پدافند غیرعامل، یکی از نیازهای اساسی شهر دانست و افزود: احداث این تقاطع در ۱۲ ماه گذشته با هزینه اجرایی احداث رینگ و دوربرگردان بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان و هزینه آزادسازی، یک و نیم میلیارد تومان بوده است.

مظفر با بیان آنکه قطار افتتاح پروژه های عمرانی شهر سرعت گرفته و پروژه های بزرگی در مناطق مختلف شهر در نوبت بهره برداری هستند، ازپیگیری و بررسی شهردار و معاونان برای تسریع امور خبر داد.