به گزارش پایگاه خبری ربیع، استاندار جدید سمنان با بیان اینکه توسعه باید همه جانبه باشد گفت: استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و صنعت، معدن و گردشگری محورهای اصلی توسعه استان سمنان خواهد بود.

جلسه شورای اداری استان سمنان با موضوع تودیع و معارفه استاندار سمنان روز شنبه ۲۴ آذرماه به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد.

استاندار سمنان ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران و میهمانان حاضر در جلسه گفت: از اعتماد وزیر کشور، هیئت وزیران و رئیس جمهور محترم به جهت واگذاری این مسئولیت سپاسگزارم.

آشناگر اظهار داشت: خوشبختم که فرصت خدمت گذاری در استان دارالمرحمه نصیبم شد که شخصیت‌های بزرگ سیاسی، فرهنگی و شهدای نام‌داری را تقدیم کشور نموده است.

وی افزود: استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۸ استان و قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب و شرق به غرب و… از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و امنیت بالای این استان قابل توجه است. آشناگر اظهار داشت: نگاه سیاسی مشخصی دارم اما بعنوان یک فعال سیاسی به استان نیامده‌ام بلکه اولویت و ماموریتم توسعه همه‌جانبه استان است که توسعه سیاسی هم قسمتی از آن است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان اذعان داشت: امروز سرمایه‌ اجتماعی در کشور آسیب دیده است که نیاز داریم تا آن را ترمیم کنیم و ابعاد آن نظیر اطمینان، امید به آینده، اعتماد و… در فضای آرام و آرامش خاطر مردم و در سایه وحدت و همدلی شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: استان دارای ظرفیت‌های بزرگی نظیر بستر صنعتی، اراضی وسیع و بلامعارض، معادن فراوان و متنوع و نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده است که باید تلاش کنیم تا با اسقرار صنایع بزرگ نقشش را در سطح ملی و جذب جمعیت استان‌های همجوار ایفا کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۲۵ میلیون نفرذاز زائران حریم رضوی از استان عبور می کنند خاطرنشان ساخت: فرصت بزرگی در حوزه گردشگری پیش روی‌مان قرار گرفته که باید از آن بهره ببریم.

آشناگر صنعت، معدن و گردشگری را محورهای توسعه استان اعلام کرد و افزود: باید برای توسعه استان باید موانع را برطرف کنیم و اولین و بزرگترین محدودیت، همانگونه که رئیس‌جمهور چه در جریان سفر به استان و چه در جلسه هیئت وزیران تاکید داشتند، مساله تامین آب از منابع خارج از استان است.

وی ادامه داد: بودجه استان نیز باید تقویت شود و در این راستا مدیران استان باید با ارائه برنامه‌های درست و شناخت دقیق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون و با کمک نمایندگان مردم در مجلس تلاش نمایند.

آشناگر تصریح کرد: امروز باید با تلاش و کار شبانه‌روزی استان را به جلو ببریم و همه تلاش کنیم تا در پایان دوره مسئولیت‌مان خدمتی به مردم انجام داده باشیم و مدال خدمت‌گذاری از مردم دریافت کنیم.