به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدتقی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در محل کاخ ملی مکزیک با «انریکه پنیا نیه تو» رییس‌جمهور این کشور  ‌دیدار کرد و استوارنامه خود را به وی تحویل داد.

در این دیدار سفیر کشورمان در مکزیک، با اشاره به آخرین تحولات در روابط ایران و مکزیک گفت: جای خوشحالی است که روابط دو کشور در زمینه های مختلف رو به گسترش است و علاوه بر دیدارهای متقابل بین مقامات سیاسی دو کشور بخش خصوصی در ایران و مکزیک اشتیاق روز افزونی برای ارتباط بیشتر از خود نشان داده اند و بر حجم مراودات در این زمینه افزوده شده است.

حسینی همکاری ایران و مکزیک برای ایجاد ثبات در بازار نفت و سایر مسائل بین المللی را مهم توصیف کرد و افزود : دو کشور با برخورداری از پیشینه قوی تمدنی می توانند نقش موثری در ایجاد هنجارهای عادلانه در مسائل بین المللی ایفا کنند.

در این دیدار « انریکه پنیانیه تو» ، ضمن ابلاغ سلام گرم خطاب به رییس جمهور اسلامی ایران گفت : ایران کشور بزرگی است که با برخورداری از پیشینه ای درخشان در دنیای کنونی همواره نقش آفرین بوده است.

رییس جمهور مکزیک ،با اشاره به موفقیت های کشورمان در صحنه های سیاسی و بین المللی گفت: همکاری ایران و مکزیک می تواند به ارتقای فرهنگ صلح و توسعه اقتصادی کمک کند و مکزیک به گسترش روابط خود با ایران علاقه‌منداست.

انریکه پنیانیه تو ، افزود: کشورش اصلاح انرژی را آغاز کرده است و به دنبال آن اصلاحات اقتصادی گسترده تری را در دستورکار دارد. بنابراین اکنون زمینه های فراوانی برای همکاری با ایران وجود دارد.

وی در پایان ضمن اعلام حمایت از اقدامات برای گسترش روابط بین دو کشور، برای سفیر کشورمان در مکزیک در انجام ماموریت های خود آرزوی موفقیت کرد.

مکزیک یکی از بیست اقتصاد برتر دنیاست و در زمینه های دوجانبه و بین المللی با جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیکی دارد. با افزایش مرودات و دیدارهای مقامات سیاسی دو کشور از جمله در پی سفر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مکزیک، همکاری بین دو کشور وارد مرحله دیگری شده است. پس از توافق برجام بخش های مختلف اقتصادی در مکزیک علاقه زیادی برای افزایش همکاری با جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند. بخش خصوصی دو کشور در گسترش همکاری ها نقش موثری دارند.

انتهای پیام /ایسنا/۲۰۷