به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر جھاد کشاورزی شھرستان میامی با اشاره به میزان سطح برداشت آفتابگردان در این شھرستان گفت: بیش از۸۸۷ تن محصول آفتابگردان از اراضی شھرستان میامی برداشت شد.

علی اصغر محمدی اظھار داشت: این میزان برداشت از سطح ۲ ھزار و ۵۸۰ ھکتار سطح سبز زیر کشت آفتابگردان در شھرستان میامی بود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت بیمه شده گیاه آفتابگردان در این شھرستان افزود: بیش از ۳۹۸ ھکتار از این میزان اراضی بیمه شده بودند.

رئیس اداره جھاد کشاورزی شھرستان میامی با اشاره به بذر غالب کشف شده آفتابگردان در این شھرستان عنوان کرد: بذر غالب کشت شده آفتابگردان در شھرستان میامی از نوع «پروگرس» بوده است.

محمدی با اشاره به سطح برداشت شده آفتابگردان در شھرستان میامی افزود: سطح برداشت شده گیاه آفتابگردان در شھرستان میامی ۲ ھزار و ۵۸۰ ھکتار بود.

وی با اشاره به میانگین عملکرد تولیدآفتابگردان در ھر ھکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شھرستان میامی گفت: میانگین برداشت آفتابگردان از ھر ھکتار اراضی زیر کشت این محصول در میامی ۳۲۵ کیلوگرم تخمه آفتابگردان بوده است که بر این اساس بیش از ۸۸۷ تن از این محصول در میامی برداشت شد.

رئیس اداره جھاد کشاورزی شھرستان میامی با اشاره به قیمت بالای فروش تخمه آفتابگردان در بازار آزاد عنوان کرد: به ھمین دلیل کشاورزان و رغبتی برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید تضمینی محصول نشان ندادند.