به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: دولت سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه فعالیت‌های عمرانی و زیر بنایی شهرداری‌ها اعتبار در نظر گرفته بود که تاکنون رقمی معادل بر ۶۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

 علی مقدس زاده ظهر امروز در همایش شهرداران استان اصفهان که با محوریت استفاده از منابع بخش خصوصی برای توسعه شهرداری‌ها در تالار شهروند برگزار شده بود، اظهار کرد: دولت سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه فعالیت‌های عمرانی و زیر بنایی شهرداری‌ها اعتبار در نظر گرفته بود که تاکنون رقمی معادل بر ۶۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه دولت امسال نیز در ردیف‌های مختلف بودجه سال آینده کشور چیزی در حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه فعالیت‌های شهرداری‌ها در نظر گرفته است، افزود: دولت منابع لازم و کافی مالی جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها در دست ندارد و به همین جهت شهرداری‌ها موظف شده‌اند جهت تکمیل این پروژه‌ها به سمت‌وسوی بخش خصوصی حرکت کنند.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای تکمیل ۱۲۰ پروژه مهم اقتصادی استان اصفهان بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست، ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان اصفهان در چند سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌کاره رها شده‌اند و هم‌اکنون نیز تکمیل آن‌ها متحمل هزینه‌های چندین برابری شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه پروژه‌های نیمه‌کاره استان اصفهان با رعایت شروط لازم باید سریعاً به بخش خصوصی واگذار شوند تا بلاتکلیفی خارج شوند، گفت: اگر برای حل پروژه‌های نیمه‌تمام سطح استان اصفهان برنامه‌های جبرانی نگذاریم بدون هزینه‌هایی که فردا می‌خواهیم برای تکمیل آن‌ها پرداخت کنیم گران‌تر از امروز پایمان آب خواهد خورد.

وی به آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور اشاره کرد و بیان داشت: این ماده واحده که توسط معاون اول رئیس‌جمهور نیز ابلاغ شده است به‌طور کلی نمی‌تواند همه حاجت‌های شهرداری‌ها را برآورده کند به همین دلیل هست که تأکید می‌کنم باید به سمت جذب سرمایه‌گذار و منابع بخش خصوصی حرکت کرد.

مقدس زاده با تأکید بر اینکه شهرداران هم باید مدیر درآمد و هم هزینه باشند، خاطرنشان ساخت: شهرداران شهرهای اصفهان باید به‌گونه‌ای رفتار کنند و با سرمایه‌گذار قرارداد منعقد کنند که همه‌چیز به نفع او تمام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های استان اصفهان نزدیک به ۳۲۷ پروژه قابل واگذاری به ارزش بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به بخش خصوصی در حوزه خود دارند که برای تکمیل نهایی آن‌ها نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز هست.

معاون عمرانی استانداری اصفهان ماندگاری شهرداران اصفهانی را در گرو فهم و درک، اراده و داشتن جسارت‌های لازم دانست و گفت: هیچ مدیری نمی‌تواند با انجام دادن کارهای روزمره به قله موفقیت دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها این هست که باید از مدیران بابت فرصت سوزی‌ها مطالبه گری کنند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند که پاسخگوی ارباب رجوع خود باشند.

مقدس زاده با بیان اینکه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یعنی شکستن غالب‌های سنتی و حرکت به سمت مدیریت مدرن اضافه کرد: هدف اصلی این کار کوچک‌سازی دولت است.

انتهای پیام/ر