به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید بهمنی، کارگردان فیلم سینمایی ” آن مرد آمد”، از ساخت کلیپ کوتاهی کلیپ کوتاهی درمورد وقف خبر داد.

 وی ساخت فیلم و سریال های داستانی با موضوع وقف را موثر در آشنا کردن افراد جامعه با فرهنگ وقف عنوان کرد و افزود: وقف فقط در اموال و دارایی ها خلاصه نمی شود و ممکن است فردی علم و آموزه هایش را برای قرب الهی و کمک به همنوع خودش در اختیار دیگران قرار دهد.

کارگردان فیلم سینمایی “آن مرد آمد” ادامه داد: در طول چند سال اخیر برنامه “ماه عسل” شبکه سوم سیما در بخشی از برنامه خود به موضوع وقف هم اشاره داشتند، مثلا فردی که از تعدادی از بچه های بی سرپرست نگهداری می کرد و به نوعی خودش را وقف آنها کرده بود و از این موضوع رضایت قلبی داشت.

وی خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی دادن در خصوص وقف می تواند افراد زیادی را تشویق به وقف اموالشان کند و همین امر باعث کاهش فقر و تقویت روند رو به پیشرفت جامعه می شود.

بهمنی با بیان اینکه اهالی مسجد محل زندگی اش دست به ابتکار جالبی زده اند، گفت: اعضای هیئت امنای مسجد محل زندگی ما کمک های مردمی را جمع آوری کردند و با هزینه اش مسجدی را در یکی از مناطق محروم کرمان ساختند و آن را وقف مردم آنجا نمودند و علاوه بر آن لوله کشی آب این روستا را سرو سامان دادند.

وی افزود: همین کار باعث شد که یک منطقه محروم به برکت وقف رونق بیشتری بگیرد و قطعا این کارها باعث آبادانی بیش از پیش مناطق محروم می شود.

 کارگردان فیلم “گلوگاه شیطان” با بیان اینکه تجربه ای در ساخت کلیپ کوتاهی با موضوع وقف داشته است، گفت: من در طول سالهای اخیر کلیپ کوتاهی را با موضوع وقف ساخته ام که برگرفته از داستان پیرمرد و پیرزنی است که قبل از مرگشان، خانه شان را وقف می کنند اما اقوامشان از این موضوع باخبر نبودند. بعد از مدتی وصیت نامه آنها پیدا می شود و همه می فهمند که این خانه وقف شده است و از آن به بعد این خانه وقف کودکان بی سرپرست یک روستای محروم می شود.

بهمنی در پایان افزود: تولید فیلم‌های داستانی کوتاه و فرهنگ سازی وقف در سریال‌های تلویزیونی از دیگر پیشنهاداتی است که سبب ترویج گسترده وقف در سطح جامعه می‌شود و باید به صورت جدی به آن پرداخت و امیدوارم با حمایت مسئولان بتوانم این کلیپ کوتاه را به نمایش در بیاورم.