به گزارش پایگاه خبری ربیع، لیگ برتر فوتبال ایران تا حدود یک هفته دیگر قهرمان نیم فصل خود را خواهد شناخت. هرچند در قهرمانی نیم فصل هیچ افتخاری نیست اما رسیدن به جایگاه اول می‌تواند از نظر روحی و روانی تیم قهرمان را مهیای نیم فصل دوم کند. به جز این بازیکنانی که قصد جایجایی دارند ترجیح می‌دهند به تیم‌های بالانشین جدول کوچ کنند و همین موضوع باعث جذاب‌تر شدن رقابت‌های پیش رو می‌شود. یه تیم پدیده، سپاهان و پرسپولیس شانس این را دارند که قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران شوند. این تیم‌ها در یک هفته آینده رقابت‌های نفس گیری را برای رسیدن به این عنوان پیش رو دارند. در ادامه گزارش نگاهی خواهیم داشت به این رقابت‌ها.

پدیده

اگرچه استقلال حتی در صورت برد مقابل پدیده در دیدار عقب افتاده هم شانسی برای قهرمانی در نیم فصل ندارد اما بازی این دو تیم یک مسابقه ۶ امتیازی است. تیم وینفرد شفر برای رسیدن به جمع مدعیان باید پدیده را شکست دهد و امیدهایش را در برای کسب جام در نیم فصل دوم دنبال کند. از این رو پدیده بعد از شکست مقابل سپاهان و توقف برابر ماشین سازی برای اینکه قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند باید هرطور شده در ورزشگاه آزادی استقلال را از پیش رو بردارد. اگر این اتفاق بیفتد پدیده ۳۳ امتیازی می‌شود و باید در انتظار نتایج سپاهان و پرسپولیس باشد. به همین خاطر نتیجه تساوی در دیدار رودرروی پرسپولیس و سپاهان که فردا برگزار می‌شود، بهترین نتیجه برای شاگردان یحیی گل محمدی خواهد بود.

سپاهان

سپاهانی‌ها خوب می‌دانند اگر پرسپولیس را فردا شکست دهند، مسیر خود برای ادامه بالانشینی را هموار کرده‌اند. تیم امیر قلعه نویی هفته قبل پدیده را شکست داد و مقابل بقیه مدعیان هم نتایج خوبی به دست آورد. آن‌ها اما اگر پرسپولیس را فردا از پیش رو بردارند جمع امتیازاتشان را به ۳۲ می‌رسانند و فعلاً جای پدیده را در صدر می‌گیرند. البته که چون بازی آخر سپاهان روز شنبه هفته آینده با استقلال خوزستان برگزار می‌شود، بعید است در صورت برد سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس این تیم کار سختی برای قهرمانی در نیم فصل داشته باشد. سپاهانی‌ها اگر پرسپولیس را شکست دهند نه تنها خودشان ۳۲ امتیازی می‌شوند که تیم برانکو را در امتیاز ۲۷ نگه می‌دارند و از آنجایی که پدیده ۳۰ امتیازی بازی سختی با استقلال دارد تقریباً صدرنشینی تیم امیر قلعه نویی در پایان نیم فصل قطعی می‌شود.

پرسپولیس

پرسپولیس خسته در هفته‌های گذشته اگرچه بردهای خفیفی به دست آورده اما با همین ۳ امتیازها خودش را به رده سوم رسانده است. آن‌ها البته با لشگری از مصدومان و غایبان فردا مقابل سپاهان قرار می‌گیرند و خوب می‌دانند که این بازی در تعیین قهرمان نیم فصل چقدر تأثیر دارد. تیم برانکو اکنون ۲۷ امتیازی است و اگر بتواند سپاهان را شکست دهد بالاتر از تیم امیر قلعه نویی در جدول قرار می‌گیرد. آن‌ها بازی آخرشان را هم در ورزشگاه ازادی با پارس جنوبی جم انجام می‌دهند که دیدار سختی برایشان به حساب می‌آید. اگرچه روی کاغذ شانس تیم برانکو برای قهرمانی در نیم فصل کمتر از پدیده و سپاهان به نظر می‌رسد اما بی تردید اگر این اتفاق هم رخ بدهد، آن‌ها در نیم فصل دوم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

برنامه ۴ مسابقه‌ای که تکلیف قهرمانی نیم فصل را مشخص می‌کنند:

یکشنبه ۱۸ آذر: سپاهان- پرسپولیس (ساعت ۱۶:۱۵)

پنجشنبه ۲۲ آذر: استقلال- پدیده (ساعت ۱۶:۱۰)

جمعه ۲۳ آذر: پرسپولیس- پارس جنوبی جم (۱۶:۱۵)

شنبه ۲۴ آذر: استقلال خوزستان- سپاهان (ساعت ۱۵)