به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سیاست ھای این سازمان در راستای تولید آبزیان گفت: ماھی تیلاپیا به سبد تولید آبزیان استان سمنان اضافه می شود.
سید حسن میر عماد در شورای فنی سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان اظھار داشت: در این راستا نخستین مرکز تکثیر و پرورش ماھی تیلاپیا در استان سمنان راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: سمنان یکی از چھار استانی است که توانسته مجوز پرورش ماھی تیلاپیا را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کند.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست عنوان کرد: تنوع اقلیمی استان سمنان سبب شده است تا پرورش گونه ھای مختلف آبزیان شامل ماھیان گرمابی و سردابی در این استان انجام شود.
مسعود مھدوی اضافه کرد: با توجه به کمبود آب و لزوم مصرف بھینه و بھره برداری اصولی از منابع آبی موجود در استان سمنان، موضوع بھره وری از آب در پرورش آبزیان مورد توجه مدیریت امور شیلات استان سمنان قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا با توجه به ویژگی ھایی که در تولید ماھی تیلاپیا وجود دارد؛ پرورش ماھی تیلاپیا در دستور کار سازمان جھاد کشاورزی استان سمنان قرار گرفته است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جھاد کشاورزی با بیان اینکه امکان پرورش در آب ھای لب شور، دوره پرورش کوتاه، رشدسریع، تراکم پذیری بالا و مقاومت در برابر بیماری ھا از جمله ویژگی ھای مثبت پرورش ماھی تیلاپیا است اضافه کرد: بر این اساس استان سمنان در زمره یکی از چھار استان دارای مجوز پرورش این گونه ماھی قرار گرفته است.
به گفته مھدوی کارگروه توسعه پرورش ماھی تیلاپیا در کشور مجوز تکثیر و پرورش ماھی تیلاپیا را از سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان سمنان و سهم استان قم یزد و خراسان جنوبی اخذ کرده است.
وی بیان کرد: بر این اساس با توجه به آغاز پرورش ماھی تیلاپیا در کشور موافقت ھای لازم برای راه اندازی نخستین مرکز تکثیر و پرورش ماھی تیلاپیا در استان سمنان با ظرفیت ٢ میلیون قطعه در سال اخذ شد.