به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از شهرنیوز؛ پیام جوادیان با بیان اینکه پس از شروع فعالیت و واگذاری نگهداری فضای سبز روند اجرای پروژه با فراز و نشیبهای متعددی روبهرو شد، اظهار کرد: در همین راستا اقدام به آسیبشناسی طرح صورت گرفت و نواقص برطرف و راهکارهای اصلاحی در فرآیند اجرایی تهیه اسناد مناقصه تدوین شد.
وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد تعادل نسبی در اجرای طرح و بهبود نظارت بر نگهداری فضای سبز نسبت به استفاده از نرمافزارهای نظارتی نوین برای حذف سیستم کاغذی اقدامات لازم صورت گرفت، خاطرنشان کرد: با این اقدام سامانه نظارت و نگهداری فضای سبز شهر قم راهاندازی شد تا نظارت به صورت کاملا مکانیزه انجام شود.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: این سامانه به صورتی طراحی شده که قابلیت گزارشگیری در زمانهای متفاوت و قابلیتهای گوناگون را دارد؛ یعنی ناظر پس از بازدید اگر موردی نیاز به بررسی و بازبینی داشته باشد به صورت آنلاین نسبت به صدور جریمه و اخطار و… اقدام میشود که سرعت را افزایش میدهد.
وی اذعان کرد: بعد از دوره یکساله استفاده از این نرمافزار، برای نظارت بر فضای سبز با هدف افزایش بهرهوری، گزارشات بازبینی شده و راهکارهای عملی و فنی برای کاهش هزینههای نگهداری فضای سبز و افزایش کیفیت و زیبایی بصری مورد بررسی قرار میگیرد؛ به دنبال این هستیم که فضایی سبز مطلوب در شهر شکل بگیرد.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم:
افزایش بهرهوری در نگهداری فضای سبز با استفاده از سامانه های مکانیزه
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم از افزایش بهرهوری نگهداری فضای سبز شهری توسط بخش خصوصی با نظارت مکانیزه بر روند نگهداری خبر داد.