به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی با صدور حکمی مجتبی جدی را به عنوان معاون مناطق این دوره منصوب کرد.

در حکم مجتبی جدی آمده است: «نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جنابعالی در عرصه تئاتر دانشگاهی، به موجب این حکم به عنوان معاون مناطق بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با شناسایی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های اجرایی استان‌های کشور و همچنین ارتباط ویژه آن معاونت با تشکل‌های دانشجویی، زمینه اعتلا و ارتقاء تئاتر دانشگاهی در سراسر ایران‌زمین فراهم شود.»

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸  به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)،  «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه  نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

*جلسه خانه تئاتر و مدیران سایت‌های بلیت فروشی برگزار شد

در ابتدای این جلسه شهرام گیل‌آبادی توضیحاتی راجع به خانه تئاتر و وظایف آن برای حضار ارائه کرد. او در ادامه به توضیح وضعیت فعلی تئاتر به لحاظ آماری پرداخت و جایگاه سایت‌های فروش بلیت در اقتصاد تئاتر ایران را بررسی کرد.

وی در ادامه افزود: مسیر هر حرکت حرفه‌ای، تخصصی و توسعه‌ای از تشکل‌های صنفی و مردم‌نهاد می‌گذرد. بدون شک خانه تئاتر، خانه تمام تئاتری‌های متخصص و کارآزموده کشور است. هیچ حرکت حرفه‌ای در آینده نیست که از مسیر خانه تئاتر عبور نکرده به بلوغ برسد چون جهت کشور برای رسیدن نظم اجتماعی شکل دادن به بنیادهای مردم‌گرایی است. تمام مشاغل حرفه‌ای و وابسته به تئاتر باید خانه تئاتر را خانه‌ای برای همگرایی و سیاست‌گزاری خود بدانند.

با موافقت تمامی اعضاء قرار شد جلسه بعدی برای گفت‌وگو پیرامون تشکیل انجمن در هفته آینده توسط خانه تئاتر برنامه‌ریزی شود. در ادامه حضار ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرعامل خانه تئاتر پیرامون اهمیت همگرایی برای توسعه اعلام نظر کردند.

در این جلسه محمد عمروآبادی مدیرعامل سایت تیوال، محسن دهقانی مدیر کسب و کار سایت سینما تیکت، رحمان خوب زاده مدیر سایت آرخه، مهدی صالح هرندی مدیر شبکه کارینو، رضا میرابریشمی مدیر سایت بلیت دات کام، گلاره بهرامی مدیر سایت نت برگ، حمید رستمی مدیر سایت تیک۸، نگین دانشور و وحید محمدی، از مدیران سایت تخفیفان از جمله حضار این جلسه بودند.

*شب بیست و یکم در پردیس شهرزاد به روی صحنه می‌رود

شب بیست و یکم نوشته محمود استاد محمد از ۱۶ آذر به مدت ۱۰ شب به کارگردانی سمیرا عالم پناه در پردیس شهرزاد به روی صحنه می‌رود. این نمایشنامه به معضل اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌پردازد.

استاد محمد این نمایشنامه را در سال ۵۲ نوشته است و در سال ۵۸ با بازی خسرو شکیبایی و بهروز به‌نژاد به روی صحنه برد.

*صحرا فتحی‌ «شب» را روایت می‌کند

صحرا فتحی مدیر مارکتینگ پروژه موزیکال «بینوایان»، در تازه‌ترین فعالیت خود نمایش «شب» را به روی‌ صحنه می‌رود. نمایش «شب» با نام قبلی «شبکاری» پس حضور موفق خود در کانادا به زودی با تهیه کنندگی محمد قدس از اواخر آذرماه در تهران اجرا می‌شود.

*مریلا زارعی به هفت شهر عشق پیوست

مریلا زارعی پس از سال‌ها دوری از تئاتر در نقش «ابلیس» در اُپرای «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد عبدی زاده روی صحنه می‌رود. پیش از این حضور محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، پانته آ بهرام، ابوالفضل پورعرب، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی و محمدعلی ساربان در بخش نمایشی این اُپرا نیز قطعی شده بود.

روزبه نعمت اللهی، سالار عقیلی و روزبه بمانی پیش‌تر به‌عنوان خواننده‌های این اُپرا معرفی شده بودند. ضمن اینکه اسفندیار قره‌باغی، ودود موذن، عباس عابدین زاده، هادی قضات و شاهین آرین نیز سولیست‌های «هفت شهر عشق» هستند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی نیز در این پروژه بخش اجرای زنده موسیقی اثر را به عهده خواهد داشت.

اپرای «هفت شهر عشق» براساس منطق‌الطیر عطار طراحی و نگارش شده و در آن از اشعار مولانا و حافظ نیز وام گرفته شده است. این اثر به گفته دست اندرکارانش با ترکیبی از انواع هنرها و بهره‌گیری از آموزه‌های ادبی و هنری که مشتمل بر اشارات عرفانی بوده، به صحنه می‌رود و برانگیخته (قهرمان داستان)   برای رسیدن به سر منزل مقصود پای در این طریقت دشوار می‌نهد. محمد عبدی‌زاده نویسنده و کارگردان، منصور دانشور آهنگساز، مرضیه مهدی‌زاده و علی آقایی نسب تهیه‌کنندگان و نادر رجب‌پور سرپرست گروه فرم دیگر عوامل اجرایی پروژه را تشکیل می‌دهند.

پیش فروش بلیت‌های پنج شب نخست اجرای این اُپرا نمایش در دی ماه امسال از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۳ آذر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/