به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به جذب تعدادی از پرستاران در آزمون سال گذشته و  همینطور جذب بصورت قراردادی، تعداد زیاد پرستاران شاغل را اعلام کرد.

طاهره چنگیز با اشاره به تعداد کادر پرستاری شاغل در استان اصفهان اظهار داشت: پرستاران شاغل در استان اصفهان به غیر از کاشان حدود ۷ هزار و ۴۰۰ نفر است که در هفته ۴۴ ساعت در شیفت‌های صبح، عصر، شب انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به جذب تعدادی از پرستاران در آزمون سال گذشته و نیز جذب آنها به صورت قرارداد با شرکت‌های پرستاری و جذب بیش از ۲۶۰ نفر از پرستاران بصورت قرارداد کار معین، تعداد زیادی از آنها شاغل شده و به نظر می‌رسد تعداد بیکاران این رشته زیاد نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: پرستارانی که موفق به گذراندن ۲ سال طرح نیروی انسانی شده‌اند، می‌توانند در سامانه کار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ثبت‌نام کنند تا در صورت پذیرش نیرو، جذب مراکز درمانی شوند.

آغاز طرح ثبت ملی اطلاعات پرستاران در اصفهان

وی در تشریح طرح ثبت ملی پرستاران و گروه‌های وابسته با توجه به ابلاغیه معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: این طرح بعد از اجرای موفق در چند استان کشور از تاریخ دوشنبه پنجم آذرماه همزمان با سراسر کشور، در اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در این طرح، اطلاعات دقیق و به روز کادر پرستاری در داخل و خارج از کشور، شامل همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی، بهیار، کمک پرستار و کمک بهیار در داخل و خارج از کشور ثبت می‌شود.

وی افزود: پرستاران و گروه‌های وابسته شامل افراد شاغل، بازنشسته، بیکار و منتظر در لیست طرح نیروی انسانی می‌توانند با مراجعه به سامانه Rn.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. همچنین، اجرای سراسری این طرح در یک فرصت ۲ ماهه و تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۷ انجام می‌شود.

چنگیز یادآور شد: این اطلاعات در مرحله بعد، توسط بانک‌های اطلاعاتی موجود در وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری اعتبارسنجی شده و از اطلاعات جمع‌بندی شده برای برنامه‌ریزی نیروی انسانی با توجه به ایجاد دسترسی به مدیران پرستاری استفاده می‌شود.

چنگیز  از تمام همکاران گروه پرستاری درخواست کرد تا با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون بهره‌وری پرستاران سعی بر این است که با جذب نیروهای جدید بتوان ضریب تعداد پرستار به تخت بیمارستانی را افزایش و گامی مهم در اجرای کامل این قانون برداشته شود.