به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان، ایجاد شرایط اشتغال برای معلولان را، اساسی ترین راهکار برون رفت از مشکلات معلولان، کمک به ایجاد درآمد پایدار و تقویت خودباوری معلول عنوان کرد.

علی اصغرشاه زیدی، معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان با گرامیداشت روز جهانی معلول، یکی از بهترین کمک ها به همنوع و مهمترین خدمات سازمان بهزیستی را ایجاد شرایط اشتغال برای معلولان بیان کرد و افزود: یکی از اساسی ترین راهکارهای برون رفت از مشکلات معلولان، فراهم نمودن زمینه ای برای کسب و کار و ایجاد درآمد برای آنهاست.

وی گفت: ۶۰۷ نفر موارد تحت پوشش بهزیستی از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کرده اند که بالغ بر ۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه است و ۷۷ درصد از این افراد، معلول بوده اند.

شاه زیدی با اشاره به اینکه فقط برای ۸۳۲ نفر اشتغال و کاریابی صورت گرفته است، آن را حاکی از عدم تمای جامعه به استفاده از افراد معلول عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی ترجیح می دهد افرادی را بکار گیرد که یک و نیم برابر ظرفیت خود کارکنند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان از حق بیمه خویش فرمای معلولان و مددجویان سخن راند و گفت: ۵ سال حق بیمه کارفرمایانی که افراد معلول را استخدام کنند، توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: اکنون ۶۳۳ نفر از این خدمات استفاده می کنند که یش ز ۷۰ درصد معلول هستند. وی حمایت دیگر از کارفرمایان را پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولان به کارفرمایان اعلام کرد که ۱۰ تا ۵۰ درصد حقوق اداره کار به کارفرما پرداخت می شود و اکنون، ۲۸ نفر تحت پوشش این طرح هستند.

افتتاح شرکت تعاونی معلولان و مددجویان، بازاریابی فروش محصوات و حمایت از کارگاه ها، برندسازی، شناسه دار کردن محصولات، حمایت هایی در زمینه مسکن، تفاهم نامه چندجانبه بین اداره های راه و شهرسازی، بنیادمسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای ارائه تسهیلات به خانواده های شهری و روستایی با دو معلول از جمله مواردی است که شاه زیدی در حمایت از معلول و خانواده های معلول اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای ۹۵، ۹۶ و ۹۷، به ۱۰۸ خانواده از محل مشارکت های مردمی، خیرین و سایر منابع اجتماعی، اعتباری بالغ بر یک میلیاردو۴۰۰ میلیون تومان در حمایت از مسکن آنها هزینه شد است. وی گفت: از ابتدای سال تاکنون۲۵۲ مورد به تامین جهیزیه معلولان کمک شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۱ درصدی کمک های خیرین و فعالیت بدنه دولتی در جذب مشارکت های مردمی، کمک های نقدی و غیرنقدی و خدمات دیگر در دو بخش دولتی و خصوصی را در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۰ میلیارد تومان اعلام نمود.