به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در جمع خبرنگاران از راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی متقاضیان طلاق خبر داد که به کاهش نرخ طلاق کمک می کند.

مجتبی ناجی با اشاره به تاثیر مداخلات بهنگام در پیشگیری از طلاق، از راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی متقاضیان طلاق خبر داد که پس از یک سال گفتگو با سیستم قضایی، این توافق حاصل شد که متقاضیان طلاق قبل از مراچعه به مراکز قضایی به ورود به سامانه، مشکلات خود را مطرح کنند.

وی گفت: این سامانه با هدف انجام مداخلات بهنگام برای پیشگیری از طلاق موثر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اعلام آنکه در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵ هزارو ۲۵۱ مورد طلاق به ثبت سیده که در مقایسه با تاریخ مشابه، ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد، افزود:  متقاضیان با ثبت مشکل خود در سامانه ثبت طلاق، در نوبت رسیدگی به مشکلات آنها بطور رایگان قرار می گیرند و پس از ررسی مشکلات آنها، برای دریافت خدمات مشاوره معرفی می شوند.

وی یادآور شد: خدمات مشاوره بصورت نیم بها محاسبه می گردد. وی در بیان مزایای این طرح گفت: در مداخله تعارضات خانوادگی و طلاق می توانیم ۲۰ درصد از متقاضیان طلاق را منصرف کنیم و زوج ها قبل از آنکه درگیر مسائل قضایی شوند، از مشاوره و آموزش مهارت های ارتباطی بهره مند می گردند.

معون امور اجتماعی بهزیستی، از ۹۲۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی بعنوان زنان سرپرست خانوار، ۳۷۰ خانواده با ۳ قلو، ۱۴ خانواده با ۴ قلو و ۴ خانواده ۵ قلو خبر داد.