به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در نشستی که بمناسبت تکریم و معارفه مدیران روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان حضور یافت، با اشاره به جایگاه حساس و فرابخشی روابط عمومی، آن را نقطه عطفی نامید که سه حلقه آحاد مردم، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و وسایل ارتباط جمعی را در ارتباط با سازمان مدیریت می‌کند.

انجام سالانه ۱۲۰ هزار درختکاری در کشور

عباس سمیعی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: تا پایان سال، ۸ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش طرح‌های حفاظتی سازمان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به انجام سالانه ۱۲۰ هزارهکتار درختکاری و اضافه شدن ۱ میلیون هکتار به جنگل‌ها در سالهای اخیر که نقش ویژه‌ای در حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آبی و خاکی ایفا می‌کند، از فعالیت در ۶۴۹ حوزه آبخیزداری خبر داد.

سمیعی، اطلاع رسانی این خدمات را از وظایف روابط عمومی بیان کرد و گفت: برنامه محوری بجای سلیقه محوری، انعطاف پذیری روابط عمومی در ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع رسانی از وظایف روابط عمومی است. سمیعی یادآور شد: در منابع طبیعی استان اصفهان، کارهای خوبی صورت گرفته ولی بازتاب رسانه‌ای مناسب نبوده و باید اقداماتی که در بخش فنی انجام می‌شود، توسط روابط عمومی اعلام گردد.

سمیعی، از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان در ۶۴۹ حوزه آبخیزداری کشور در ۳۳ استان و ۳۴۱ شهرستان و ۶ هزارو ۸۴ نقطه اجرایی توسط جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به احیای مراتع در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی، اقدامات بیابان زدایی در اصفهان را خوب ارزیابی کرد. سمیعی با اذعان به اینکه در هر حوزه‌ای به یک میلیارد تومان نیاز است، لزوم مشارکت مردم و خیرین را مطرح کرد و افزود: با فعالیت ۲۰۰ تسهیل گر در بعضی مناطق و تحقق کاداستر، موفق به مهاجرت معکوس شده‌ایم.

کاهش ۶۰ درصدی آتشسوزی در جنگل‌ها

وی در پاسخ به خبرنگار ما درباره وضعیت آتشسوزی جنگل‌ها، از کاهش ۶۰ درصدی آتشسوزی جنگل‌ها خبر داد و افزود: با تجهیز یگان حفاظت در سال‌های آینده کنترل بیشتری اعمال می‌گردد. ازطرفی، مردم باید در حفاطت از جنگل بعنوان ثروت ملی و مباحث زیست محیطی حساس‌تر باشند.

وی از اجرای طرح تنفس برای احداث مجموعه تولیدچوب با استفاده از درختان هر محل خبرداد که در توسعه زراعت چوب و حفظ جنگل‌ها مؤثر است. سمیعی، استفاده از انرژی‌های نو و خورشیدی را برای ساکنان در مناطق جنگلی روش خوبی برای کاهش وابستگی به قطع درختان عنوان کرد. افزود: در سالهای اخیر مورد استقبال بوده است.

 اطلاع رسانی بهنگام بدور از ایجاد بحران

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی در تکریم مدیر روابط عمومی منابع طبیعی استان اصفهان با بیان آنکه در هرکاری اخلاص و صداقت مهم است، نقش روابط عمومی در انعکاس صادقانه اخبار و اجتناب از سیاه نمایی را در راستای شفاف سازی عنوان نمود و افزود: متاسفانه، در موارد بسیاری شاهد دروغ در اخبار هستیم، ولی اگر کارها از روی اخلاص باشد، به پیشبرد اهداف سازمان کمک می‌کند.

وی با تقدیر از رضا خلیلی که کارنامه درخشان ۱۷ سال فعالیت در روابط عمومی منابع طبیعی استان را دارد، لزوم آمادگی روابط عمومی در پاسخگویی صریح و اطلاع رسانی بهنگام بدور از ایجاد بحران را یادآور شد.

حیات ما وابسته به حفظ جنگل و احیای مراتع است

در ادامه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در قدردانی از اقدامات رضا خلیلی با سابقه ۱۷ ساله در روابط عمومی، طی حکمی عباس قاسمی رامشه را بعنوان مدیر روابط عمومی منابع طبیعی استان اصفهان منصوب نمود.

محمدحسین شاملی در تشریح سیاست‌های سازمان برای مقابله با قاچاق درختان تاغ و حفظ جنگل‌های زاگرس در استان گفت: استان اصفهان جزو ۱۵ نقطه‌ای بود که ۳۶ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری برای بهره برداری از طرح‌ها تا بهمن به آن اختصاص یافته و ۶۰ میلیاردتومان نیز برای تأمین نیاز پروژه‌های آبخیزداری و حفظ مراتع تخصیص می‌یابد.

وی از مدیریت روان آبها برای ذخیره سازی، جلوگیری از فرسایش و کشت موسیر، کرفس و گونه‌های دارویی در مناطق شیب دار خبرداد که بلحاظ اقتصادی و ایجاد فضای سبز ارزشمند است.

وی تاکید کرد: حیات ما وابسته به حفظ جنگل و احیای مراتع است و باید از هر فرصتی در این راستا استفاده کنیم.

شاملی اجرای طرح‌های بوم گردی در استان را کمک به حفاظت از منطقه، احیای فضای سبز و جلوگیری از تخریب عنوان کرد و کمپ گردشگری متین آباد، بومگردی ابوزیدآباد و موارد دیگر را برشمرد.